הילארי קלינטון לחיים סבן: בוא נפעל יחד נגד החרם על ישראל

במכתב למיליארדר האמריקאי-ישראלי כותבת המועמדת הדמוקרטית לנשיאות: "צריך להיאבק נגד כל מאמץ לבודד את ישראל ולשלול ממנה לגיטימציה" ■ סבן: "תמיד אמרתי, שאם קלינטון תיבחר, היא תחזק את יחסי ישראל – ארה"ב"

הילארי קלינטון / צילום: רויטרס
הילארי קלינטון / צילום: רויטרס

הילארי קלינטון, המתמודדת על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, קוראת למיליארדר האמריקאי-ישראלי חיים סבן לפעול יחד עימה נגד תנועת החרמות, משיכת ההשקעות והסנקציות נגד ישראל (BDS).

במכתב לסבן, שפורסם הערב (ב'), אומרת קלינטון, כי פעילות התנועה היא "המאמץ העכשווי להפלות את ישראל לרעה בזירה הבינלאומית". היא מביעה דאגה מ-BDS ומדגישה שצריך לתת קדימות למאבק נגדה.

קלינטון מבקשת את עצתו של סבן "כיצד אפשר לפעול יחדיו, באופן דו-מפלגתי ועם קולות מכל קצווי הזירה הפוליטית, כדי לבלום את המגמה הזו ולהדוף את המאמצים לבודד את ישראל בזירה הגלובלית ולשלול ממנה לגיטימציה באמצעות פרסום מידע והצגת טיעונים נגדיים".

היא מגנה את תנועת BDS בגין מאמציה "להעניש את ישראל ולהכתיב לה כיצד הישראלים והפלסטינים צריכים לפתור את בעיות הליבה שחוצצות ביניהן... זו אינה הדרך לשלום". קלינטון מדגישה, שהצורך להיאבק ב-BDS חיוני דווקא עכשיו על רקע האנטישמיות הגוברת באירופה ובעולם כולו. "אנו חייבים להדוף את המאמצים להשמיץ את ישראל ולחתור תחת ישראל והעם היהודי".

קלינטון מציינת שישראל מוסיפה להיות דמוקרטיה תוססת, "קסם של העידן המודרני", באזור ששולטים בו משטרים תיאוקרטיים, ולפיכך נשקפת לה סכנה קיומית. "תמיד אמרתי שארה"ב תתייצב תמיד לצידה של ישראל וכך אפעל תמיד כנשיאה", היא כותבת.

בתשובתו משבח סבן את קלינטון על עמדתה נגד BDS. "כפי שאמרתי תמיד, כאשר היא תבחר לנשיאות, היא תחזק את היחסים בין ארה"ב לישראל", הוא כתב.

סבן הוא תומך ותיק של בני הזוג קלינטון. הוא תרם סכומים נכבדים לקמפיינים של ביל קלינטון והוא מוסיף לעשות כן גם בקמפיינים של אשתו. את חילופי המכתבים ביניהם צריך לראות כמענה להתקפות חוזרות ונשנות של מתמודדים רפובליקניים נגד מה שהם מכנים מדיניותו העוינת של ברק אובמה נגד ישראל ובמשתמע נגד המדיניות העתידית של קלינטון.