ערוץ 10 רכש שידורי מכבי ת"א ביורוליג לעונה נוספת

הסכום למשחק יעמוד על ממוצע של 300 אלף שקל, ויעלה בכפוף להתקדמות הקבוצה במפעל; בנוסף ישלם ערוץ 10 בונוס על כל משחק שיניב רייטינג הגבוה מ-11.6% ■ במקביל ישודרו המשחקים בערוץ ספורט 5 HD

ג'ורדן פארמר בקדנציה הקודמת במכבי ת"א / צלם: רויטרס
ג'ורדן פארמר בקדנציה הקודמת במכבי ת"א / צלם: רויטרס

עונה נוספת למכבי תל-אביב בכדורסל בערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי הערוץ, שקיבל לאחרונה מהרשות השנייה רישיון ל-15 שנות שידור, חתם על הסכם לרכישת זכויות השידור של משחקי הקבוצה, בעלות ממוצעת של 300 אלף שקל למשחק.

ההסכם הוא לעונת משחקים אחת, 2015/16, ולערוץ 10 תהיה אופציה לרכישת הזכויות לעונה נוספת. בנוסף, ההסכם יכלול בונוס שישלם הערוץ לקבוצה בגין רייטינג גבוה.

גם הפעם ישודרו המשחקים בשתי פלטפורמות טלוויזיוניות, כאשר זכויות ה-HD יישארו בידי ערוץ הספורט.

העסקה הנוכחית נחתמת בצל שינוי הבעלות בערוץ 10. חברת RGE, שהפכה לפני כשבוע לבעלת השליטה בערוץ, היא גם החברה המפיקה את ערוץ ספורט 5, ושליש מהבעלות עליה מוחזקת על-ידי משפחת רקנאטי, המחזיקה גם באחוזי בעלות בקבוצת הכדורסל.

ההסכם בין ערוץ 10 למכבי תל-אביב בעונה הקודמת התבסס על שיטה מדורגת על-פי התקדמות הקבוצה בשלבי ההכרעה ביורוליג. ככל שהצהובים התקדמו במפעל, כך זכו לסכום גבוה יותר מערוץ 10: כל משחק בשלב הטופ-16 היה שווה 220 אלף שקל, ואילו בשלב ההצלבה, ממנו הודחה מכבי על-ידי פנרבחצ'ה/אולקר בשלושה משחקים - היא קיבלה 350 אלף שקל למשחק. לו הייתה מעפילה לגמר הפיינל-פור, הייתה מקבלת 800 אלף שקל עבור משחק זה.

על-פי ההערכות, מדרג התשלומים גם בעונה זו יהיה דומה בעיקרו, ובנוסף הקבוצה תקבל בונוס מערוץ 10 על כל משחק שיניב רייטינג ממוצע הגבוה מהממוצע של העונה החולפת שעמד על 11.6% במשקי-בית יהודיים.

מכבי תל-אביב משודרת בערוץ 10 מאז עונת 2007/08, מלבד עונת הפסקה אחת ב-2009/10, אז שודרה בערוץ הספורט.

מערוץ 10 נמסר בתגובה כי "נשמח לחלוק הצלחות עתידיות עם מכבי תל-אביב. מודל של בונוס רייטינג הוא WIN-WIN". תגובת מכבי תל-אביב תובא כשתתקבל.