היסטוריה: הרשות השנייה נתנה לערוץ 10 רישיון ל-15 שנה

בכך בא הקץ למסכת טלטלות ארוכת-שנים, והובטחה שרידותו של הערוץ בראשות המנכ"ל יוסי ורשבסקי ■ יו"ר הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז': "צעד תקדימי המסמן את תחילתו של עידן חדש בטלוויזיה המסחרית בישראל"

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

הרשות השנייה תעניק לערוץ 10 רישיון ל-15 שנה. הרשות הודיעה היום (א') כי מועצת הרשות אישרה מתן רישיון לערוץ 10, בכפוף להשלמת מידע על מבנה הבעלות של הערוץ הקשור בענף השליטה של RGE, החברה שהשתלטה על ערוץ 10, ביומיים הקרובים.

בכך, למעשה, בא הקץ למסכת טלטלות ארוכת-שנים, והובטחה שרידותו של ערוץ 10 בראשותו של המנכ"ל יוסי ורשבסקי.

מוקדם יותר בישיבת מועצת הרשות השנייה הערב אושרו פה-אחד נוסחי הרישיון לשידורי טלוויזיה והרישיון לשידורי חדשות, וזאת בתום תהליך שימוע מקיף. בעקבות השימוע הציבורי בוצעו ברישיונות מספר שינויים, ובהם הורדת החובה לאישור לוחות שידורים על-ידי הזכייניות, לצד חובת פיקוח על תנאי העסקה נאותים בעת ביצוע הפקות. כמו כן, אושר כי חברות החדשות יוכלו להצטרף למועצת העיתונות במקום להקים ועדת אתיקה עצמאית.

אוה מדז'יבוז', יו"ר מועצת הרשות השנייה, מסרה כי "זהו צעד תקדימי המסמן את תחילתו של עידן חדש בטלוויזיה המסחרית בישראל. ערוץ 10, הערוץ הראשון בישראל שמקבל רישיון ל-15 שנות שידור, יוצא היום לדרך חדשה שתאפשר לו צמיחה ויציבות לאורך זמן. זהו צעד ראשון במהפכה המובלת על-ידי הרשות השנייה, ובסופה הציבור הישראלי ייהנה משידורי טלוויזיה יציבים ועצמאיים יותר, מתחרות בריאה ומגיוון רב יותר על המסך".

המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי, מסר כי "יציאתו של ערוץ 10 לרישיון לשידורים ל-15 שנה היא מהלך היסטורי. אני מודה לגורמים השונים ברשות השנייה שעבדו יומם וליל על מנת לאפשר את הגעתנו לרגע זה, שהוא תחילתו של תהליך ארוך-טווח להעברת שוק הטלוויזיה המסחרית בישראל משוק של זכיונות קצרי מועד לרישיונות ארוכי-טווח".

מערוץ 10 נמסר כי "רישיון השידורים ל-15 שנים מבטא את האמון שניתן לערוץ 10 בדרכו המקצועית ולעובדיו, ואנו מודים בכל לב על כך. נמשיך להפיק ולשדר טלוויזיה טובה ותחרותית וחדשות איכותיות ומגוונות גם ב-15 השנים הבאות, ונמשיך לספק לצופים תכנים נבדלים ובעלי ערך מוסף, תוך עמידה קפדנית בכל המחויבויות".