הסינים באים, גם לביומד: עשויים להשקיע 50 מ' ד' באורמד

אורמד נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 80 מיליון דולר, לאחר שאיבדה כ-70% מערכה בשנה האחרונה ■ תמורת ההשקעה תקבל קבוצת סינופארם הסינית 10% מהחברה ואת הרישיון הבלעדי לשיווק המוצר בסין

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

לא רק חברות תעשייה (מכתשים אגן), מזון (תנובה) או פיננסים (הפניקס). המשקיעים הסינים מסתערים לאחרונה גם על תעשיית הביומד הישראלית. בהמשך להשקעות שבוצעו בחברות אלמה לייזרס, צ'ק קאפ, אנדימד ולאחרונה רכישת הענק של חברת לומניס מיוקנעם, מדווחת היום אורמד , המפתחת גלולת אינסולין בבליעה, על חתימת מזכר כוונות לא מחייב להשקעה בה על ידי שני גופים סיניים: קבוצת סינופארם, אחת מחברות הפארמה המובילות בסין, ו-Hefei Life Science & Technology Park Investments, גוף המשקיע בחברות צעירות והוא גם בעלים של מפעל לייצור אינסולין.

תמורת השקעה של 50 מיליון דולר בחברה (30 מיליון דולר מיידית ו-20 מיליון דולר בהנחה שהחברה תשיג תוצאות טובות בניסוי שלב IIb הנערך בימים אלה), יקבלו המשקיעים 10% ממנה ואת הרישיון הבלעדי לשיווק המוצר בסין. המשקיעים יהיו אחראים לממן את כל הדרוש כדי לאשר את המוצר, ואם הוא יאושר - גם להקמת מפעל ייצור למוצר בסין ומערך שיווק שם.

המניה איבדה 68% בשנה האחרונה

אורמד נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 80 מיליון דולר, וזאת לאחר עליות של 19% מאז יום חמישי, אז פרסם משקיע סיני אחר, קבוצת Wuzhou, כי הוא עשוי לחתום על עסקת רישוי עם החברה בהיקף דומה. נראה כי שני הגורמים הסיניים התחרו ביניהם על העסקה, ובסופו של דבר בחרה אורמד בקבוצה של סינופארם ו-Hefei. חברת Wuzhou הודיעה היום על סיום המגעים.

אורמד הוקמה בשנת 2006 על ידי נדב קרדון על בסיס הטכנולוגיה שפיתחה אמו, ד"ר מרים קרדון, רופאה בבית החולים הדסה. החברה החלה את דרכה במיזוג עם שלד בורסאי הנסחר בוול סטריט, שרכש את הפטנטים מהדסית, חברת מסחור הטכנולוגיות של בית החולים. החברה דשדשה כמה שנים בבורסה שמעבר לדלפק (OTC), אך בעקבות פריצתן של חברות כמו פלוריסטם מן הרשימה המשנית לנאסד"ק, החליטה אורמד כי גם היא יכולה. ואכן, ב-2013 הגשימה את מטרתה. מאז תפסה החברה את תשומת הלב של האנליסטים המכסים את תחום האינסולין בבליעה, בו פועלות מספר חברות נוספות, כולל חברות ענק כמו נובו נורדיסק הדנית.

אורמד מפתחת, כאמור, גלולת אינסולין הניתנת בבליעה. גלולה זו נותנת מינון פחות מדויק ומיידי של אינסולין לעמת הזרקה, ולכן היא מיועדת לתת שווקים של חולים: חולי סוכרת מבוגרים שמחלתם עדיין לא החמירה עד כדי כך שהם מוגדרים כ"תלויים באינסולין", אך מינון קבוע ונמוך של אינסולין לאורך היום יכול לעזור להם; וחולים במצב חמור יותר שרוצים להחליף חלק מן האינסולין שהם נוטלים בכדורים, ואז לדייק את המינון באמצעות זריקה אחרי כל ארוחה.

בשנה האחרונה איבדה מניית אורמד 68%, אך בחודשים האחרונים היא נמצאת במגמת עלייה, ומאז השיא השלילי במארס השנה היא הוסיפה לערכה 85%. החברה נמצאת בשלב II של הניסויים הקליניים שלה במוצר המוביל, ויש לה כ-25 מיליון דולר בקופה, בעקבות גיוסים מן הציבור.

השקעות בולטות של גורמים סיניים בחברות ביומד ישראליות בשנה האחרונה
 השקעות בולטות של גורמים סיניים בחברות ביומד ישראליות בשנה האחרונה