דוח לוקר הוגש לרה"מ - אבל יפורסם לציבור בעוד כשבועיים

לוקר: "לנגד עינינו עמדו חיזוק היכולות המבצעיות והכוח הלוחם של צה"ל" ■ ח"כ עפר שלח על ההחלטה לעכב את הדוח לציבור: "זה המשך מדיניות ההסתרה האופיינית לרה"מ. כמו במתווה הגז, נתניהו מנסה להביא להכרעה דברים בעלי משמעות ציבורית ראשונה במעלה בלי לחשוף אותם לציבור"

הוועדה לבחינת תקציב הביטחון בראשות האלוף (במיל') יוחנן לוקר הגישה היום (ג') את הדוח שחיברה לראש הממשלה בנימין נתניהו. הוועדה בחנה את ההיקף הרצוי של תקציב הביטחון אל מול הצרכים של המשק, החברה וסוגיות נוספות, וראש הממשלה הסמיך אותה לעסוק בכל נושא בעל נגיעה ביטחונית.

בוועדה חברים האלוף (במיל') עמי שפרן; ניצב (בדימוס) אסתר דומיניסיני; המנכ"ל לשעבר של אלביט מערכות יוסי אקרמן; פרופ' רבקה כרמי ועוד.

"לקחנו על עצמנו את המשימה בחרדת קודש וזאת מתוך הבנה עמוקה של גודל האחריות והציפיות מאיתנו", אמר היום יו"ר הוועדה לוקר. "הוועדה בחנה את צורכי מערכת הביטחון מזווית ראייה רחבה של צורכי המשק וצורכי המדינה, ועל בסיס ההבנה שמדינת ישראל תזדקק לכוח מגן חזק ואיכותי עוד שנים רבות. לנגד עינינו עמדו חיזוק היכולות המבצעיות והכוח הלוחם של צה"ל".

אלא שחרף הגשת הדוח לראש הממשלה, הפרסום שלו לציבור ייעשה רק בעוד כשבועיים. הדוח היה אמור לראות אור כבר בשבוע שעבר, ומשרד ראש הממשלה אף קבע שתי מסיבות עיתונאים, אחת לכתבי כלכלה בירושלים ושנייה לכתבים ביטחוניים בתל אביב, בהשתתפות יו"ר הוועדה לוקר. מסיבות העיתונאים בוטלו שעות אחדות טרם מועד כינוסן, לפי ההערכות על רקע הימשכות הדיונים על אישור מתווה הגז בכנסת. בוועדת לוקר אמרו היום כי הדוח יפורסם לציבור לאחר שהגורמים הרלבנטיים, משרדי האוצר והביטחון, ימסרו את התייחסותם אליו.

"יש לפרסם את דוח לוקר עכשיו", אמר היום יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח. "מדובר בדוח חשוב מאין כמותו, שנוגע לנתח הגדול ביותר בתקציב המדינה ובעל השפעה מכרעת על ביטחון המדינה ועל תקציבי המשרדים האחרים. ההחלטה לעכב פרסומו חמורה. דוח לוקר אינו ביקורת של מבקר המדינה, שאנשים אמורים להגיב לו מחשש שייפגעו אישית. מדובר בהמלצות של ועדה שמונתה בהחלטת קבינט כדי לעצב תקציב של עשרות מיליארדים. הציבור זכאי לראות אותו ולדון בו כמות שהוא - ומיד עם הגשתו".

לדבריו, "זה המשך מדיניות ההסתרה האופיינית לראש הממשלה. ממש כמו במתווה הגז, נתניהו מנסה להביא להכרעה דברים בעלי משמעות ציבורית ראשונה במעלה בלי לחשוף אותם לציבור".