מונאקו יכולה לחזל"ש: בוטל "קנס מקלט המס" שספגה בסך 50 מיליון אירו

בית המשפט העליון בצרפת שם סוף לסכסוך הארוך בין מועדון הכדורגל למינהלת הליגה המקומית - שטענה לאי-שיוויון כלכלי בין מונאקו ליתר הקבוצות כתוצאה מהקלות המיסוי בנסיכות

א.ס מונאקו / צלם: רויטרס
א.ס מונאקו / צלם: רויטרס

בשורות מצוינות למועדון הכדורגל של מונאקו: בתום מאבק ארוך בינה לבין מינהלת הליגה הצרפתית, קבע היום (ה') בית המשפט העליון (Conseil d'État) כי הקבוצה פטורה מתשלום חד-פעמי של 50 מיליון אירו, שהושת עליה כ"קנס" בגין סירובה לרשום את משרדיה ומרכז פעילותה על אדמת צרפת.

הקבוצה מהנסיכות הקטנה, שבעליה הוא האוליגרך הרוסי דמיטרי ריבולובלב - תמשיך כתוצאה מהפסיקה היום ליהנות ממעמדה כמקלט מס כדורגלני, ולא תהיה חייבת בתשלום מס על שכר שחקניה. זאת חרף העובדה כי הדבר יוצר אי-שיוויון כלכלי בינה לבין יתר מועדוני הליגה הבכירה בצרפת, שמשלמות מס מקסימלי על רבים מהכדורגלנים המיליונרים שלהן.

בזמנו, החליטה המינהלת כי המועדון יכול לשמור על מעמדו כפטור ממס, שיתאפשר לו במידה וימשיך להיות רשום על אדמת מונאקו - אך רק אם ישלם כאמור קנס חד-פעמי בגובה של 50 מיליון אירו. במינהלת אף איימו להרחיק את הקבוצה מהליגה במידה ולא תקיים את אחד משני הצעדים (העברת הרישום לצרפת או תשלום קנס).

ריבולובלב, שבתחילת דרכו בקבוצה השקיע בה כספים גדולים, החליש בקיץ הקודם את עוצמת הבזבוזים שלו. למרות זאת, בעונה החולפת הצליחה מונאקו להגיע עד לרבע גמר הצ'מפיונס ליג, שם נעצרה על-ידי יובנטוס האיטלקית. את הליגה הצרפתית היא סיימה במקום השלישי, שיבטיח לה השתתפות במוקדמות ליגת האלופות גם בעונה הקרובה.