סערת אורנג': הכנסה של 5 מיליון אירו לפרטנר ברבעון השלישי

זו ההכנסה הראשונית שתנבע לפרטנר כפיצוי על דבריו של מנכ"ל אורנג' העולמית - על פני 8 רבעונים ובסך-הכול 40 מיליון אירו ■ אם יוחלט על היפרדות סופית, פרטנר תקבל מאורנג' עוד 50 מיליון אירו על פני 8 רבעונים

חברת פרטנר תתחיל להכיר בהכנסה הנובעת מההסכם שחתמה עם פראנס טלקום, החל מהרבעון השלישי של השנה. מדובר בפיצויים שתקבל פרטנר באם תתנתק מהשימוש במותג אורנג', ובשלב הראשוני על הנזק שנגרם לחברה מסערת דבריו של מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר.

בניגוד לכל ההערכות שנפוצו בשוק, לפיהן פרטנר הולכת להציג רבעון משופר בעקבות ההכנסה שתנבע לה מההסכם, הרי שהמציאות יותר מורכבת, ופרטנר תכיר בהכנסה של 5 מיליון אירו בלבד, החל מהרבעון השלישי של השנה.

ההסכם שעליו דיווחה החברה בסוף יוני מתחלק לשני חלקים, כאשר בחלק הראשון החברה אמורה לקבל 40 מיליון אירו שיתפרסו על פני 8 רבעונים.

בשוק ההון ובשוק התקשורת בפרט העריכו כי ההכנסה תגיע כבר ברבעון השני של השנה, ומתברר כי זה לא כך, והחברה תתחיל לרשום את ההכנסה רק ברבעון השלישי, ככל הנראה בגלל שהחתימה בפועל על ההסכם התבצעה ביולי.

החלק השני של ההסכם - שבגינו אמורה פראנס טלקום לשלם עוד 50 מיליון אירו, רק והיה והצדדים יחליטו על היפרדות סופית - גם כן אמור להתפרס על פני 8 רבעונים.

ההסכם עם פראנס טלקום הושג כזכור לאחר ההתבטאות של מנכ"ל החברה הצרפתית פראנס טלקום, סטפן רישאר, שמחזיקה במותג אורנג', שבו פרטנר משתמשת בישראל. רישאר צוטט כמי שאומר שהיה מעדיף שלא לפעול בישראל מסיבות פוליטיות.

הנזק שחוללו דבריו של רישאר הביאו להחלטת שתי החברות להיכנס למשא-ומתן, שככל הנראה יוביל בסופו של דבר להפסקת ההתקשרות, אך אין זה ודאי בשלב הזה, וההחלטה נתונה בידי שני הצדדים בצורה שווה.

ההסכם מדבר על כך שהחברות יחליטו סופית האם להמשיך בהתקשרות ביניהן רק לאחר שתתבצע עבודה כלכלית, שלפי התוצאות שלה יוחלט כיצד לנהוג.