נשיא חברת המשחקים היפנית נינטנדו נפטר בגיל 55

סאטורו איוואטה (Satoru Iwata) נפטר לאחר מאבק בסרטן בצינור המרה ■ טרם מונה לו מחליף ■ מניית נינטנדו בטוקיו עברה במהרה לירידה לאחר ההודעה על מותו

נשיא נינטנדו Satoru Iwata / צילום מסך
נשיא נינטנדו Satoru Iwata / צילום מסך

נשיא חברת המשחקים היפנית נינטנדו, סאטורו איוואטה (Satoru Iwata), נפטר הלילה לאחר מאבק בסרטן בצינור המרה. איוואטה היה בן 55 במותו. נינטנדו טרם מינתה מחליף לאיוואטה. מניית נינטנדו שנסחרת בטוקיו עברה במהרה היום לירידה לאחר ההודעה על מותו.

איוואטה מונה לנשיא הרביעי של נינטנדו ב-2002 כשהחליף את Hiroshi Yamauchi. הוא היה הנשיא היחידי שלא ממשפחת ימאוצ'י שייסדה את חברת המשחקים.

ב-2014 איוואטה התייחס בקצרה למחלתו, כשהוא התנצל בפני בעלי המניות של החברה על היעדרותו מהאסיפה השנתית. במכתב הוא כתב שהגידול התגלה אצלו יחסית מוקדם, למזלו, אך בסופו של דבר המחלה הכריעה אותו.

בשנים האחרונות נינטנדו נמצאת בתחרות קשה בתחום קונסולות המשחקים מול הפלייסטיישן של סוני, וקונסולת ה-Wii של החברה שהושקה לראשונה ב-2006 זכתה בשנים הראשונות להצלחה ואף עקפה את סוניפלייסטיישן ואת ה-Xbox 360 של מיקרוסופט. ב-2012 נינטנדו השיקה את הגרסה החדשה לקונסולה - Wii U.

ב-2005 איוואטה התראיין במסגרת כנס של מפתחים בתחום הגיימינג, ואמר כי "לפי כרטיס הביקור שלי אני נשיא של תאגיד, אבל בליבי אני גיימר".