מדד הפרסומות של יו-טיוב לחודש יוני: קוקה-קולה בראש

השימוש שעשתה חברת המשקאות בטרנד העלאת תמונות האוכל לרשתות החברתיות הציב אותה בראש מדד הפרסומות של יו-טיוב ו"גלובס" בחודש יוני

הפרסומת ביו טיוב של קוקה קולה
הפרסומת ביו טיוב של קוקה קולה

צילום ארוחות והעלאתן לרשתות חברתיות, ובמיוחד לאינסטגרם ולפייסבוק, הוא לא דבר חדש, אך נראה כי התופעה המעצבת - ולעתים מעצבנת - מדברת ללא מעט אנשים ויוצרת הזדהות עם הסיטואציה, שעומדת בלב הפרסומת החדשה של קוקה-קולה אשר הגיעה למקום הראשון במדד הפרסומות של יו-טיוב ו"גלובס" לחודש יוני.

עם 1.63 מיליון צפיות, ובאמצעות הפרסומאי עידו ברקן, השיקה קוקה-קולה בחודש שעבר את "קודם המנה או קודם התמונה?", שמראה כמה וכמה אנשים שמכינים אוכל אך ממהרים להעלות אותו לרשתות החברתיות, גם אם על הדרך הם מייבשים את בת הזוג בערב רומנטי או גורמים לשריפה כשהם עושים על האש.

ההצלחה של הפרסומת הייתה גם בכך שלא כולם הבינו שמדובר בפרסומת, עד לרגעים האחרונים שלה. מי שלא שם לב לבקבוקים המוצבים על השולחן והתרכז באנשים שמנסים בכל הכוח לצלם את המנה שלהם, נשאב לתוך הפרסומת מבלי להבין שמדובר בקידום לחברה המרכזית למשקאות קלים.

הפרסומת זכתה לכ-230 שיתופים ביו-טיוב, לצד כ-50 שיתופים בפייסבוק, ולכ-200 לייקים ביו-טיוב ובפייסבוק יחד לעמוד הרשמי.

אל המקום השני מגיעה תנובה עם מעדן חדש לסדרת יופלה בשם "יאנצ'", שמגיע עם תוספות וכפית מתקפלת. השם המוזר של המעדן - שילוב של "יופלה" ו"לאנצ'" - עומד במרכזה של הפרסומת מבית מקאן, שגרפה 425 אלף צפיות במהלך חודש יוני, לצד 292 לייקים בפייסבוק וכ-60 תגובות ביו-טיוב בעמוד הרשמי.

במקום השלישי ניצב הפרק השני בסדרת הפרסומות של יטבתה ומשרד הפרסום teenk - "הספסל האחורי" - שמרכז כמה מכוכבי היו-טיוב הפופולריים. הפרק הראשון - שמשלב את כוכבי הרשת אור פז ותום טרגר ("אפס"), שחר סויקיס, מעיין רובין ("נועה פילטר") ולני כהן - הגיע למקום הראשון במדד הקודם של חודש מאי, אך הפעם ייאלצו להסתפק שם במקום השלישי עם 396 אלף צפיות, כ-60 שיתופים ביו-טיוב ובפייסבוק, כ-620 לייקים ביו-טיוב ועוד כ-315 לייקים בפייסבוק.

במקום הרביעי ניצבת פאנטה בפעם השלישית במדד הפרסומות, שמציין בימים אלה שנה להיווסדו. כמו בפעם הקודמת, גם הפעם בחברה המרכזית למשקאות קלים ובמשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב ידעו להכות בברזל בעודו חם ולנצל מומנט אקטואלי לצורך פרסומת רלוונטית.

בעוד בפעם הקודמת היה מדובר בתקופת המבחנים בבתי-הספר, הפעם נערכה הפרסומת עם גמר ליגת האלופות ועלתה לאוויר בבוקר שאחרי, כשהמשחק הוא הליבה של הפרסומת. זו הביאה ל-359 אלף צפיות, כ-280 לייקים ביו-טיוב ועוד כ-150 שיתופים ביו-טיוב.

במקום החמישי: דנית, זמרת החתונות של ברנפלקס מבית תלמה ומשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, חוזרת אל הבמה. אחרי שכבשה את הצופים בדיוק לפני שנה, כשהייתה בחוות בריאותא, עם 718 אלף צפיות ומקום ראשון במדד הפרסומות - הפעם השחקן אילן פלד שמגלם את דמותה ייאלץ להסתפק במקום חמישי וב-359 אלף צפיות בסרטון שמראה את הקריירה הבינלאומית שמנסה דנית לפתח בחו"ל.

אמנם מספר הצפיות בפרסומת קטן מבעבר והספיק רק למקום חמישי, אך הסרטון, באורך של 4:22 דקות, זכה להצלחה רבה ברמה הוויראלית, עם כ-3,870 שיתופים ביו-טיוב ועוד כ-1,600 שיתופים בפייסבוק, לצד כ-1,300 לייקים ביו-טיוב, כ-6,500 לייקים בפייסבוק וכ-2,400 תגובות בפייסבוק.

מדד הפרסומות החודשי של יו טיוב
 מדד הפרסומות החודשי של יו טיוב

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, את אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי חברת vidIQ האמריקאית, הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור, שבהם כמות שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות.