אביגדור קפלן: "מצפה מבנק הפועלים להתנהגות אחרת"

מנכ"ל קבוצת אלון ויו"ר מגה במכתב לבנק הפועלים: "הטון העולה ממכתבכם, בדבריכם על 'בעלי הממון', הוא מקומם. כלום לא נהנה הבנק במשך שנים וגרף רווחים רבים ממגה?"

אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר
אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר

מנכ"ל קבוצת אלון רבוע כחול, אביגדור קפלן, הגיב הערב (ב') לפנייה של בנק הפועלים לבית המשפט בדרישה להורות לבעלי השליטה בחברה, שרגא בירן, להתייצב לדיון מחר (ג') בבית המשפט בהסדר החוב של מגה - בקשה שהתקבלה על-ידי בית המשפט.

במכתב ששלח אל בנק הפועלים כותב קפלן: "כל מעייננו נתונים להצלת החברה. הטון העולה ממכתבכם, בדבריכם על 'בעלי הממון', הוא מקומם. כלום לא נהנה הבנק במשך שנים וגרף רווחים רבים ממגה בגלגוליה השונים? כשמדובר על בנק כמו בנק הפועלים, הגורף לבעליו מדי רבעון רווחים גבוהים מעמלות הנגבות מחברות ומציבור עובדים - היינו מצפים ממנו להתנהגות אחרת".

אלא שבמכתבו טוען קפלן כי מדובר במשימה להצלת מגה ו-"6,000 עובדיה" - למרות שבפועל ברשת מועסקים 5,700 עובדים בלבד, כאשר קפלן עצמו סיכם עם ועד עובדי מגה על פיטורי 1,000 עובדים בכל מקרה, ואלה יקבלו מכתבי פיטורים בימים הקרובים.

השימוש ב-"6,000 עובדים" - למרות שמדובר ב-4,700 עובדים - הוא שימוש ציני שעושה אלון רבוע כחול, ועושים גם העובדים. באופן הזה לא זוכים 1,000 העובדים המפוטרים לכל התייחסות.