הסטארט-אפ הישראלי שמאפשר לכל אחד להפיק תוכנית וידיאו

חברת Showbox גייסה 8.5 מיליון דולר מאחד ממייסדי Wix וממנכ"ל אמריקן אקספרס תיירות לשעבר, כדי לפתח כלי שיוזיל את עלויות הפקת תוכן וידיאו איכותי באינטרנט

showbox / צילום: מתוך היוטיוב
showbox / צילום: מתוך היוטיוב

חברת הסטארט-אפ הישראלי Showbox, שפיתחה פלטפורמה אינטרנטית להפקת תוכניות וידיאו, גייסה 8.5 מיליון דולר ממשקיעים שונים בהם מנכ"ל אמריקן אקספרס תיירות לשעבר צ'ארלס פטרוצ'לי, יו"ר IMAX בראד וסלר, אחד ממייסדי Wix גיורא קפלן ואחרים. החברה פועלת בשנתיים האחרונות מתחת לרדאר ותשתמש בכספים שגייסה כדי להמשיך בפיתוח המוצר.

חברת Showbox הוקמה ב-2013 על-ידי אפי אטד ותומר אפק ומאחוריה עומד כלי מבוסס ענן שמאפשר הפקת וידיאו למותגים או לאנשים פרטיים באופן איכותי ויחסית פשוט. הכלי מציע פורמטים שונים לבחירה כמו סקירת מוצרים, דירוגים וכדומה ומאפשר לצלם באמצעות מצלמת אינטרנט או מצלמת סמארטפון תוכנית וידיאו לכל דבר, להחליף את הרקע מאחורי המנחה, להוסיף אפקטים שונים לעריכה, תמונות וסרטונים בחינם ממאגרים כמו רויטרס, גטי אימג'ס וכדומה - כל זאת ללא צורך בצוות עורכים, מפיקים או צלמים.

"פתרונות הווידיאו הקיימים הם או בסיסיים מדי או יקרים מדי ומיועדים בעיקר למומחים", אומר אטד, מייסד שותף ומנכ"ל Showbox. "אנשים פרטים ועסקים מחפשים דרך לייצר תוכן וידיאו קריאטיבי ו-Showbox עונה על הצורך הזה".

המוצר של Showbox הוא חינמי למי שרוצה להתנסות ועובד על מודל פרימיום, שיציע שירותים נוספים בתשלומים. "בעת שצרכנים מגלים יותר ויותר חוסר נכונות להתחבר לפרסום מסורתי והמפרסמים צריכים ליישר קו", אומר תומר אפק, מייסד שותף וסמנכ"ל שיווק. "המוצר שלנו עוזר לאותם מותגים לייצר מעורבות גבוהה יותר עם הקהל שלהם על-ידי ייצור תוכן וידיאו קריאטיבי ואיכותי - בלי הצורך לשלם הון על זה".