מודם סלולרי לרכב של וואווי - צריך את זה בכלל?

המודם E8372  מסדרת ה-CarFi של החברה הסינית מתחבר ללפטופ באמצעות חיבור USB להתקשרות לאינטרנט, אבל הוא גם מציע פתרון של נתב באמצעות חיבור לשקע החשמל בקיר עם מתאם USB 

החיבור לאינטרנט מקיף אותנו בכל מקום. המקום הטבעי הנוסף להמשיך להיות בו מחוברים, הוא הרכב. לנהג אומנם אסור חוקית להשתמש בסמארטפון, אבל תושבי הרכב הרוצים להיות מחוברים ממכשירים כמו הטאבלט או הלפטופ, אבל לא מעוניינים להפוך את הסמארטפון לנקודה חמה (המאפשרת שיתוף האינטרנט דרכה), יכולים לראות במודם הסלולרי E8372 של חברת וואווי, מוצר מעניין מאוד. וואווי משווקת את המוצר תחת הקטגוריה המיתוגית - CarFi.

חיבוריות: מודמים סלולריים הם מוצר ותיק בשוק, שהפך לפחות רלוונטי, לאחר שהסמארטפונים הפכו לנקודות חמות, באמצעותן אפשר לשתף את האינטרנט בתקשורת WiFi עם הלפטופ או הטאבלט. ה-E8372 מציע פתרון פשוט אך יעיל, מודם סלולרי (דור 4), המתחבר ללפטופ באמצעות חיבור USB להתקשרות לאינטרנט, אבל הוא גם מציע פתרון של נתב.

המודם מאפשר לחבר אליו באמצעות WiFi עד 10 מוצרים שונים. לא חייבים לחבר את ה-E8372 ללפטופ, אפשר לחבר אותו לשקע החשמל בקיר, באמצעות מתאם USB הקיים היום כמעט בכל מטען של סמארטפון. בצורה הזו, המודם של וואווי הופך לנתב סלולרי בבית. ניתן לחבר אותו ל-PowerBank ולהפוך אותו למודם סלולרי כאשר מסתובבים ברחוב. אולם המוצר הופך למגושם מאוד.

רכב: הקהל אליו וואווי מכוונת את ה-E8372 הוא נהגים ברכב. וואווי מוכרת את המודם עם מתאם למצת, כך שניתן לשתף את האינטרנט עם שאר נוסעי הרכב המעוניינים לגלוש באינטרנט באמצעות מכשירים אחרים. לא בטוח שכל אחד ירצה להשקיע מאות שקלים על מוצר מהסוג הזה עבור הרכב שלו, כאשר צריך להוסיף עבורו עוד חבילת גלישה (או לשתף את חבילת הגלישה של המפעילה הסלולרית).

עיצוב: המודם מעוצב בצורת דיסק און קיי מיושן. המראה שלו קצת גדול (ביחס לדיסק און קיי), אבל ניתן לסחוב אותו בקלות בכיס המכנסיים. בחלקו הפנימי אפשר למצוא מקום לכרטיס סים, אותו ניתן להחליף בקלות בסים זר שנוסעים לחו"ל. רק שבניגוד לנתב של וובינג המיועד לנוסעים לחו"ל, למודם של וואווי אין סוללה פנימית. וואווי החביאה בחלק הפנימי של המודם את הסיסמא, כאשר ניתן להחליף אותה באמצעות התוכנה במחשב או אפליקציה בסמארטפון.

בשורה התחתונה, ה-E8372 הוא פתרון טוב למי שחייב מודם עם נתב סלולרי. הגמישות שלו בהתאמה לרכב או לפעילות בשטח, תתאים לצרכנים ששימוש בסמארטפון שלהם בתור נקודה חמה, פחות מתאימה להם.

מחיר: 700 שקל באורנג'.