ואן פרסי המרוויח הגדול בליגה הטורקית; מי מקביליו בליגות האירופיות?

ה"טלגרף" פרסם רשימה של הכדורגלנים בעלי השכר הגבוה ביותר ב-10 ליגות באירופה ■ אין הפתעות גדולות בספרד עם ליונל מסי; ומה קורה בצרפת, אנגליה, גרמניה, סקוטלנד, בלגיה, איטליה, רוסיה ופורטוגל?

רובין ואן פרסי מוצג בפנרבחצ'ה / צלם: רויטרס
רובין ואן פרסי מוצג בפנרבחצ'ה / צלם: רויטרס

לאחר החתימה של רובין ואן פרסי בפנרבחצ'ה הטורקית, אחרי 11 שנים בפרמיירליג במדיהן של ארסנל ומנצ'סטר יונייטד, שהפכה את החלוץ ההולנדי לכדורגלן בעל השכר הגבוה ביותר בליגה הטורקית (3.5 מיליון ליש"ט לעונה) - החליטו ב"דיילי טלגרף" לבדוק מי הם השחקנים שגורפים את הקופה הכי גדולה בתשע ליגות אירופיות נוספות.

על-פי העיתון, ליונל מסי הוא המוביל בליגה הספרדית - עם 25 מיליון ליש"ט אותם הוא מקבל בעונה בברצלונה. כריסטיאנו רונאלדו, הנמסיס מריאל מדריד - "נמצא לא הרחק מאחוריו במקום השני", לפי הפרסום.

בליגה הצרפתית, הבלם הברזילאי של האלופה פ.ס.ז', טיאגו סילבה, גורף 20.2 מיליון ליש"ט - ומוביל באופן מפתיע על-פני חברו לקבוצה, החלוץ השבדי זלאטן איברהימוביץ', שמסתפק ב-15.8 מיליון ליש"ט.

וויין רוני, כוכב מנצ'סטר יונייטד, מוביל את הדירוג בפרמיירליג האנגלית עם 16.5 מיליון ליש"ט. רוברט לבנדובסקי, החלוץ הפולני של באיירן מינכן הגרמנית - הוא מלך הבונדסליגה בזכות 14.9 מיליון ליש"ט אותם הוא גורף.

האלק הברזילאי, שנרכש על-ידי זניט סט. פטרסבורג הרוסית ב-2012 תמורת 40 מיליון ליש"ט, הבטיח לעצמו במסגרת העסקה שכר שנתי בסך 5.5 מיליון ליש"ט. בפורטוגל, הרכש הטרי של פורטו, קפטן ריאל מדריד לשעבר איקר קסיאס - הפך אוטומטית למרוויח הבכיר (5.5 מיליון ליש"ט). על-פי הערכות, ה"בלאנקוס" עדיין נושאים בעלויות של כ-50% משכרו. באיטליה, מוביל את הדירוג קשרה האחורי הוותיק של רומא, דניאלה דה רוסי (4.5 מיליון ליש"ט).

שתי ליגות נוספות שנכללו ברשימה של ה"טלגרף": הבלגית (שם מוביל הקשר סטיבן דפור, כוכב אנדרלכט, עם מיליון ליש"ט) והסקוטית (הקשר ההתקפי כריס קומונס מסלטיק בראש עם 5.4 מיליון ליש"ט).