פיצוצים מסתוריים בלב רצועת עזה: כלי רכב עלו באש

עשן היתמר הבוקר מעל שכונת שייח' רדואן בעזה אחרי ש-6 מכוניות התפוצצו ועלו באש ■ חמש מהמכוניות שייכות לארגון חמאס ואחת לג'יהאד האסלאמי ■ לפחות שני בני אדם נפצעו ■ אחת ההערכות היא שמדובר בפעולה של דאע"ש

רצועת עזה / צילום: רויטרס
רצועת עזה / צילום: רויטרס

שורה של פיצוצים מסתוריים הרעידו הבוקר (א') את שכונת שייח' רדואן בלב העיר עזה. כלי התקשורת בעולם הערבי מדווחים כי 6 כלי רכב של פעילים צבאיים עלו באש, אך נסיבות המקרה לא ברורות בשלב זה.

על-פי הדיווחים, לפחות שני בני אדם נפצעו כתוצאה מהפיצוצים שאירעו בכלי הרכב שמולכדו מבעוד מועד. מדובר ברכבים של פעילים מוכרים בעזה, המזוהים עם הזרוע הצבאית של תנועת חמאס וכן עם הג'יהאד האסלאמי.

בניגוד לאירועים דומים בעבר, האצבע לא הופנתה מיד לישראל כאחראית למלכוד הרכבים ולניסיון לפגוע בפעילי הטרור, אחת הסברות שעלו הבוקר ברצועה היא שמדובר בפעולה במסגרת המאבק הפנימי בעזה עם תומכי ארגון המדינה האסלאמית - דאע"ש.

בשבועות האחרונים נרשמה מתיחות רבה ברצועה בשל המאבקים הפנימיים של חמאס מול ארגונים סוררים, בהם כאלה המשגרים רקטות לישראל בניגוד לעמדה הרשמית של חמאס וגם לאלו המסייעים לפעילי הטרור בסיני, שחלקם מצהירים כי הם משתייכם לדאע"ש.

מאז התרחשה מתקפת הטרור הקטלנית בסיני, מפעיל חמאס לחץ על הסייענים לשלוחת דאע"ש בחצי האי - בין היתר על ידי מניעת כניסה או יציאה של גורמים שונים לשטח המצרי. בישראל מיהרו אז להאשים את חמאס במעורבות בפעולה, אך גורם המקורב לצמרת חמאס אמר לאחריה: "דאע"ש הוא גם האויב שלנו".