המשבר נפתר? ערוץ 1 צפוי לשדר את ליגת העל בעונת 2015/16

רשות השידור הודיעה כי למרות תהליך הפירוק - היא עשויה לעמוד בתשלום של 15 מיליון שקל לליגת העל בכדורגל, במסגרת העונה האחרונה של ההסכם התלת-שנתי מול ההתאחדות והמינהלת על זכויות המשחק המרכזי ■ "נכון למועד זה אין בכוונת המפרק לוותר על החוזה עם ההתאחדות"

רשות השידור והאוצר הודיעו היום (א') למינהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל על מה שמסתמן כסיום סאגת שידור המשחק המרכזי מליגת העל לעונת 2015/16: המשדר השבועי צפוי להיות משודר כרגיל בערוץ 1, שישלם עבור זיכיון השידורים 15 מיליון שקל, כפי שמעוגן בהסכם התלת-שנתי בין הצדדים (שזו תהיה שנתו האחרונה).

עו"ד דרור ויגדור ממשרד יגאל ארנון, המסייע לכונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר) בהסדרת פירוק רשות השידור, הודיע בשעות הערב, במכתב ששיגר להתאחדות ולמינהלת, כי "נכון למועד זה אין בכוונת המפרק לוותר על החוזה עם ההתאחדות לכדורגל".

כזכור, המשבר ברשות השידור שנמצאת בהליך פירוק, לקראת הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש שמתוכננת כעת למארס 2016 - גרם לספקות באשר ליכולת של ערוץ 1 לעמוד בתשלום לעונה הקרובה, במה שהיה יכול לייצר כאוס כלכלי אצל קבוצות רבות בליגת העל שתלויות בהקצבות הטלוויזיה.

במשרד האוצר אף החלו לבדוק מול זכייני שידור אחרים האם יהיו מוכנים לקחת על עצמם את השידורים ואת תשלום הזכויות, כמו גם את השווי הכספי המוערך שלהן.

בעקבות הרצון למצוא פתרון מהיר ולהימנע מהסכנה המוחשית לאבד כספים, הוציאו מינהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל מכרז-בזק, שאמור היה להיערך השבוע במתכונת מהירה - למכירת זכויות השידור של המשחק המרכזי לעונה הקרובה, ול-3 עונות נוספות (עבור 4 העונות 2015/16-2018/19). דרישת הסף מהזכיינים הפוטנציאליים הייתה לשמור על המחיר הנוכחי של שידורי המשחק המרכזי - 15 מיליון שקל לשנה.

אגב, במכתבו לעופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, ויורם באומן, יו"ר מינהלת הליגה - ביקר עו"ד ויגדור את התנהלות שני הגופים בנושא: "יש להצר על הסגנון ועל הניסיון לפגוע ברשות השידור ולהשתחרר, שלא כדין ובחוסר תום-לב, מההסכם עימה... מדובר בהפרה של החוזה מצד ההתאחדות לכדורגל".