דרעי לרשות להגנת הצרכן: לבדוק ההטעיה במשקל קוטג' תנובה

זאת עקב סרטון שהעלה גולש, שבו הוא שוקל גביעי קוטג' של תנובה ומראה שמשקלם קטן מכפי שמצוין על האריזה ■ תנובה הודתה אתמול כי אכן נמצאו גביעי קוטג' וגבינה לבנה עם תכולה חסרה, והבטיחה לפצות את הצרכנים

קוטג' תנובה / צילום: תמר מצפי
קוטג' תנובה / צילום: תמר מצפי

פרשת משקל הקוטג' של תנובה עולה מדרגה: איציק אלרוב, יועץ שר הכלכלה אריה דרעי, פנה הבוקר (ב') אל הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עו"ד תמר פינקוס, וביקש לבדוק את התנהלות חברת תנובה בחשד להפרת חוק הגנת הצרכן לכאורה.

במכתבו לעו"ד פינקוס כתב אלרוב: "אמש התפרסם כי חברת תנובה ביצעה לכאורה עבירות על חוק הגנת הצרכן והציגה מצג מטעה של משקל מוצר ביחס למשקלו האמיתי, אגב גריפת רווחים גדולים לכיסה. אין באפשרותנו כרגע לדעת האם מדובר בטעות נמשכת או באירוע חד-פעמי, מה היקף הנזק לצרכנים והאם הפיצוי הנטען אכן הולם את חומרת הנזק.

"שר הכלכלה אריה דרעי ביקש לבדוק את הטענות כנגד החברה, ובכלל זאת להציג מענה מתאים על השאלות לעיל, ובמידת הצורך להפעיל את הסמכות ולפעול לאכיפת החוק להגנת הצרכן.

"עמדת השר היא כי חשוב שהחברות יבינו כי הדרך להרוויח היא באמצעות מוצרים חדשניים, טובים, בריאים ותחרותיים. הצרכן הישראלי לא מסכים עוד להיות הפרה החולבת של התאגידים הגדולים, והאחריות על כך היא לא רק של הצרכן, אלא גם על הרגולטורים השונים. מדיניות המשרד היא אפס סובלנות להטעיות צרכניות".

אלרוב מסכם את מכתבו וכותב לממונה על הרשות להגנת הצרכן כי "בכוונת שר הכלכלה אריה דרעי לשים קץ לתופעות בהן חברות מרוויחות על חשבון הצרכן דרך הטעיות שונות, כגון הקטנת גודל האריזה, הפחתת כמות פריטים באריזה, הצגה מטעה של משקל ועוד".

נזכיר כי אתמול (א') פורסם כי בעמוד הפייסבוק "ישראלים מתאחדים נגד השיטה" העלה גולש סרטון שבו הוא שוקל גביעי קוטג' קטנים של תנובה, המכילים לפי האריזה 125 גרם, שלטענתו אינם תואמים באופן עקבי את המשקל שרשום עליהם, אלא מכילים כמות קטנה יותר של גבינה.

תנובה מסרה תחילה כי בדיקות שערכה העלו כי אין הטעיה במשקל הקוטג', אך לאחר מכן שינתה את גרסתה, מסרה כי אכן נמצאו גביעי קוטג' וגבינה לבנה עם תכולה חסרה, והבטיחה לפצות את הצרכנים.