לאחר שנה וחצי של שקט: עוד סכסוך עבודה בדיסקונט

ההחלטה על הסכסוך התקבלה פחות משנה וחצי לאחר תום הסכסוך הקודם ■ בין העילות לסכסוך: עומס בעקבות פרישת עובדים והפעלת שעון הנוכחות

לילך אשר טופילסקי / צילום: תמר מצפי
לילך אשר טופילסקי / צילום: תמר מצפי

פחות משנה וחצי לאחר שהסתיים סכסוך העבודה בבנק דיסקונט, שבניהול לילך אשר-טופילסקי, היום (ה') הוכרז סכסוך עבודה חדש, באישור הסתדרות המעו"ף. המשמעות היא שהחל מעוד שבועיים ניתן יהיה לבצע עיצומים בבנק. מבנק דיסקונט לא נמסרה תגובה.

הסכסוך הוכרז על רקע מספר נושאים: עומס עבודה בסניפים, שנובע מפרישה של 400 עובדים בתוכנית הפרישה המוקדמת בבנק, שברוב המקרים לא הוחלפו על-ידי עובדים חדשים. נושא נוסף לסכסוך קשור בהפעלת שעון הנוכחות בבנק שהחל בתחילת השנה. בוועד בראשות מני גרינשטיין טוענים כי הבנק נהג בחוסר תום-לב, וכי אין נכונות מצד הנהלת הבנק להגיע להסכמות עם נציגות העובדים במו"מ על השלכות הפעלת שעון הנוכחות והשלכות ה"פיילוט" על שכרם, תנאי עבודתם וזכויותיהם של העובדים.

עוד טוענים בוועד כי ההנהלה ביצעה שינויים ארגוניים חד-צדדיים, וכן עקפה את כמות בעלי החוזה האישי המוסכמת בין הצדדים, וזאת באמצעות העסקת עובדים ארעיים בשכר מופרז והימנעות ההנהלה ממסירת דיווח שוטף בנוגע להעסקתם של עובדים אלה.

סכסוך העבודה אינו עוסק בהסכם השכר בבנק. נציין כי הצדדים אמורים לגבש הסכם שכר לשנת 2015, ואולם ההערכות הן כי כעת לאחר שהוכרז הסכסוך, הצדדים גם יחלו לשבת בקרוב על גיבוש הסכם חדש, כאשר "חרב הסכסוך", תסייע לועד לבצע עיצומים במידת הצורך.

עוד נזכיר כי כלל ועדי העובדים בקבוצת דיסקונט (הבנק עצמו, מרכנתיל וכאל) נפגשו באחרונה והחליטו לגבות האחד את השני במקרה של סכסוך עבודה עם אחד הועדים.