פוטין: "לספ בלאטר מגיע לזכות בפרס נובל"

נשיא רוסיה, שתארח את המונדיאל ב-2018, מעניק סניגוריה לנשיא השוויצרי המתפטר של פיפ"א: "לא מאמין למילה אחת שמקשרת בינו לבין שחיתות"

ולדימיר פוטין עם ספ בלאטר / צלם: רויטרס
ולדימיר פוטין עם ספ בלאטר / צלם: רויטרס

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אומר כי לספ בלאטר, הנשיא המתפטר של פיפ"א שיעזוב את תפקידו רשמית בפברואר הקרוב לאחר שייערכו בחירות מחודשות לראשות ארגון הכדורגל העולמי - מגיע לזכות בפרס נובל, וכי הוא לא מאמין להאשמות השחיתות שצצות השכם והערב כנגדו של עסקן הספורט בן ה-79.

ימים ספורים לאחר שבלאטר הבטיח לפוטין שלפיפ"א יש "ביטחון מלא" ברוסיה כמארחת של מונדיאל 2018, הנשיא הרוסי, בראיון לתחנת הטלוויזיה השווייצרית RTS - גמל לו עם תמיכה גורפת: "כולנו מודעים לסיטואציה שמתפתחת סביב בלאטר כרגע", אמר. "אני לא רוצה להיכנס לפרטים - אבל אני לא מאמין אפילו למילה אחת שמקשרת אותו לשחיתות באופן אישי.

"אני חושב שאנשים כמו מר בלאטר, או ראשי התאחדויות ספורט בינלאומיות, או אנשי המשחקים האולימפיים - צריכים לזכות בהכרה מיוחדת", הוסיף פוטין. "אם למישהו מגיע פרס נובל - זה לאנשים הללו".

בנוסף, פוטין רמז לקשר בין החקירות הנוכחיות סביב פעילות פיפ"א, שמתנהלות בהובלת ה-FBI האמריקאי וגופים אחרים מרחבי העולם - לבין ההפסד של אנגליה וארה"ב בקמפיין אירוח גביעי העולם ב-2018 ו-2022 (בו זכתה קטאר). "הדרך בה מתנהלת כרגע המלחמה בשחיתות גורמת לי לתהות האם לא מדובר בהמשך להצעות האירוח של 2018 ו-2022", אמר.