הערכות: איזי לייף חייבת מיליוני שקלים לאמצעי המדיה

איזי לייף: "העברנו תקציב-עתק לקמפיין שנכשל, ואנו בודקים את אחריות מנהל חברת הפרסום"

הסיפור סביב הקמפיין המתוקשר של ליהיא גרינר ואביבית בר-זוהר לחברת הדיאטה איזי לייף ממשיך להסתבך: ל"גלובס" נודע כי מספר אמצעי מדיה, בהם ברעם פרסום מקורי, לא קיבלו תשלום עבור המדיה שנרכשה לצורך הקמפיין.

ערוצי המדיה אמנם לא ממהרים לדבר על כך בגלוי, אך גיא ברעם, מבעלי ברעם פרסום מקורי, הגיש תביעה נגד איזי לייף, והוא מתכוון להגיש תביעה דומה נגד מי שניהל את הקמפיין, יריב נתי, אשר אותו הוא רואה כנציג של הלקוח.

נתי הוא סוכן טאלנטים, שהרחיב את פעילותו גם לתחומי הפרסום (באחרונה הקים משרד פרסום תחת השם "ארן גדות&יריב נתי"), אשר ליהיא גרינר ואביבית בר-זוהר נמנות עם מיוצגותיו. לפני מספר חודשים כיכבו השתיים בקמפיין מתוקשר, שאמור היה לקדם את המוצר איזי לייף. מאחורי הקמפיין, יצירתו, הפקתו ורכישת המדיה עמד נתי.

הקמפיין, שהושק ברעש תקשורתי גדול (בין היתר על רקע היריבות לשעבר בין גרינר לבר-זוהר), הסתיים בתחקיר של ערוץ 10 על איכות המוצרים של החברה, ובתלונות במשטרה של גרינר ובר-זוהר על כך שלא קיבלו תשלום כספי.

כעת מסתבר כי לא רק גרינר ובר-זוהר טוענות לאי-תשלום. טענות נוספות עולות ממספר אמצעי מדיה בעיתונות ובתחום השילוט.

לדברי ברעם, "איזי לייף חייבים לנו כ-120 אלף שקל. נגד הלקוח הוגשה תביעה דרך הוצאה לפועל. נגד נתי תוגש תביעה בימים הקרובים, שכן אנו רואים בו שלוח של הלקוח".

נתי, מצידו, מביע תמיהה גדולה על כך שברעם מטיל בו אפילו שמץ אשמה, שכן לשיטתו הוא עצמו קורבן של מה שהוא מכנה "תרגיל עוקץ". לדבריו, איזי לייף נותרו חייבים מיליוני שקלים, ולהערכתו היקף החובות של החברה לאמצעי המדיה וגורמים מתחום הפרסום עומד על כ-4 מיליון שקל, לרבות חוב של כמיליון שקל לו עצמו.

לטענת נתי, עם הגורמים שעדיין לא שולם להם מלוא החוב נמנים קשת, רשת וערוץ 10, משרדי הפרסום גיתם ורואים קונים, העיתון "ישראל היום" ומספר תחנות רדיו.

נתי מכחיש בתוקף כי קיבל כסף מהחברה, וטוען כי מדובר בטענה מופרכת של ברעם: "אם אני הלקוח, למה יש צ'קים וערבויות אישיות של אנשי איזי לייף? למה נסעתי עד לחברה בחיפה כדי לנסות לסייע לברעם לגבות כסף שמגיע לו? עצם הניסיון לקשור אותי לחובות, כשהוא יודע שאני לא הלקוח, זה עוול גדול. אם באיזי לייף מנסים לטעון ששולמו לי כספים, אני מתכוון לפנות למשטרה ולהגיש תלונה".

מאיזי לייף נמסר בתגובה: "החברה פנתה למשרד פרסום והעבירה אליו תקציב-עתק. קמפיין הפרסום נכשל. החברה בודקת באמצעות עורכי דינה את אחריות מנהל חברת הפרסום וניהול התקציב. החברה חדלה מלשווק לעת עתה את מוצריה, והעניין יגיע בבוא העת להכרעת בית המשפט".