הישראלית שגייסה חצי מיליון שקל במימון המונים לפטנט שלה

היא גייסה חצי מיליון שקל כדי לממן פיתוח מיזם אופנה, ורשמה שיא במימון המונים ■ תמרה סלם, שהייתה אשת תוכן בטלוויזיה, הצליחה למצוא את החופש כמעצבת אופנה עצמאית ■ מיוחד ל"ליידי גלובס"

תמרה סלם / צילום: אסנת רום
תמרה סלם / צילום: אסנת רום

יש בה הרבה ניגודים בתמרה סלם, והם סבוכים כמבוך שמושך אותך לדעת עוד ועוד, אבל מותיר אותך בסוף צמא, מרגיש כאילו אתה עדיין לא מכיר אותה. העולמות הרבים שבתוכם היא חיה, מבלט לטלוויזיה, משם לפילוסופיה מזרחית ואז לעיצוב אופנה, מתפתחים בקצב משלהם, עד שהם מתפרצים בהפתעה.

עכשיו היא מתרכזת באופנה, שבכלל החלה אצלה כתחביב. "היה לי רעיון ורציתי לבדוק אותו, אז קניתי מכונת תפירה יד שנייה וחוברת 'בורדה', והתחלתי לתפור מבלי לדעת מה אני עושה. אלתרתי".

מהאלתורים האלה נולד בסופו של דבר פרויקט MORF המצליח - חולצה שבנויה מ-4 שכבות של בדים ומציעה עד 24 אפשרויות לבישה.

היא גייסה לפרויקט גם את בעלה, איש הטלוויזיה אורי גרוס, שישמש כמנהל הקמפיין. "הכול מעורבב אצלנו, העבודה היא חלק מארוחת הערב וארוחת הבוקר. בעבודה יצירתית אין הפרדה, זו לא עבודה משרדית. אנחנו לא מסכימים על הרבה דברים, מתווכחים, אבל זה חלק מתהליך הכרחי ומקדם, שתמיד מוביל לתוצאות טובות יותר".

הפרויקט עלה באתר מימון ההמונים קיקסטארטר, והצליח לגייס את הסכום המבוקש, 25 אלף דולר, תוך 6 ימים בלבד. "זה היה תהליך מורט עצבים, מרגש מאוד, שהשפיע על כל הבית שהתגייס וספר את הכסף שנכנס. סיימנו עם גיוס של 131 אלף דולר - 524%. זה מקום שישי בדירוג פרויקטי האופנה הממומנים ביותר בתולדות קיקסטארטר העולמי".