יש כסף לכדורגל? הכדורסל: ערוץ 1 חייב לנו 1.5 מיליון שקל

במינהלת הכדורסל נדהמו לגלות שרשות השידור העבירה תשלום ראשון לעונת המשחקים הבאה לכדורגל הישראלי עבור המשחק המרכזי, עוד לפני שסיימה לשלם את החוב לכדורסל בגין העונה הקודמת, שהיה אמור לעבור ב-5 ביוני

שמואל פרנקל / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה
שמואל פרנקל / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה

סיפור רשות השידור והמשחק המרכזי נפתר אתמול (ד') באופן רשמי, כאשר רשות השידור (באמצעות הכנ"ר) העבירה את התשלום הראשון לעונת 2015/16 בסך 3.75 מיליון שקל.

מי שקיבלו את ההתפתחויות בגזרת הכדורגל בתדהמה הם אנשי מינהלת הליגה בכדורסל, שגם הם מחזיקים בחוזה תלת-שנתי עם רשות השידור. במינהלת טוענים כי התיעדוף של הכדורגל לקבלת תשלומי הזיכיון לעונה הבאה תמוה, בהתחשב בכך שהמינהלת עדיין ממתינה לתשלום האחרון בסך 1.5 מיליון שקל מרשות השידור עבור עונת המשחקים הקודמת (2014/15).

מדובר בתשלום שעל-פי ההסכם בין המינהלת לרשות השידור היה אמור לעבור לפני כמעט חודשיים, ב-5 ביוני 2015. מדובר על 25% מסך תשלומי הזיכיון, שעומדים על 6 מיליון שקל לעונה.

יו"ר מינהלת הליגה שמואל פרנקל הנחה את היועץ המשפטי של המינהלת, עו"ד חגי אשלגי, לפנות עוד היום לבית המשפט המחוזי בירושלים על מנת לבחון מול הכנ"ר את הסיבה לאי-העברת יתרת כספי הזיכיון לעונת המשחקים הקודמת.

במינהלת מציינים כי בכל מקרה, מבחינת המסרים שהתקבלו מרשות השידור - הרי שברשות ציינו כי ערוץ 1 ימשיך וישדר כפי שהתחייב בהסכם את המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורסל גם בעונה הבאה.

יש לציין כי התשלום של רשות השידור למינהלת הליגה בכדורסל בסך 6 מיליון שקל לעונה הוא סעיף ההכנסה השני בגובהו של המינהלת, אחרי ההסכם עם הטוטו (כ-14 מיליון שקל בעונה).