מתה הנערה שנדקרה במצעד הגאווה בירושלים

שירה בנקי, תלמידת התיכון בת ה-16 שנפצעה אנושות בדקירות במצעד, הלכה לעולמה ■ המשפחה, שהחליטה לתרום את איבריה, אמרה: "בשל רשעות, טיפשות ורשלנות קופד פתיל חייה של הפרח המקסים שלנו"

מצעד הגאווה /קרדיט: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מצעד הגאווה /קרדיט: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

שירה בנקי, הנערה בת ה-16 שנדקרה במצעד הגאווה בירושלים ביום חמישי האחרון על ידי ישי שליסל ונפצעה באורח אנוש, מתה היום (א') מפצעיה. הודעה נמסרה למשפחתה, שביקשה לשמור על פרטיותה.

"שירה שלנו המקסימה נרצחה רק בשל העובדה שהייתה נערה בת 16 שמחה, מלאת חיים ואהבה שבאה לתמוך בזכותם של חבריה וכל אדם לחיות לפי דרכם", אמרו בני משפחתה בהודעה שפרסמו. "ללא כל תכלית ובשל רשעות, טיפשות ורשלנות קופד פתיל חייה של הפרח המקסים שלנו.
דברים רעים קורים לאנשים טובים, ודבר רע מאוד קרה לילדה נפלאה ומדהימה. המשפחה מייחלת לקצת פחות שנאה והרבה יותר סובלנות".

בנקי, תלמידת תיכון ירושלמית מבית הכרם, אושפזה תחילה בבית החולים שערי צדק בירושלים, אולם בשל חומרת פציעתה הועברה לבית החולים הדסה עין כרם שם עברה כמה ניתוחים. על אף המאמצים של הצוות הרפואי, נקבע היום מותה. משפחתה החליטה לתרום את איבריה. מהמוסד הרפואי נמסר כי הוא משתתף בצער המשפחה.

בתוך כך, ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, נפגש היום עם ניצב בדימוס ישראל יצחק, שמונה ליו"ר הוועדה לבדיקת אירועי מצעד הגאווה בירושלים, שבו נדקרו חמישה בני אדם פרט לבנקי. בין אלה שייבדקו, גם מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, שנגדו עלו טענות קשות על חלקו במחדל - במסגרתו הצליח החשוד, ישי שליסל, לעבור את מעגלי האבטחה ולדקור משתתפים.

בין השאר ייבדק מדוע גם לאחר הפרסום בוואלה! NEWS בבוקרו של מצעד הגאווה, על כך ששליסל שוחרר ועדיין לא מביע חרטה, איך במשטרה לא ראו לנכון להתייחס לסכנה האפשרית הנשקפת ממנו. ייבחנו גם הרקע והנסיבות אשר הביאו לתקיפת המשתתפים בצעדה, היערכות המשטרה קודם לאירוע וטיפולה באירוע.

נוסף על כך, תבדוק הוועדה את איסוף המודיעין המקדים וניתוחו, שבעקבותיו הוחלט על דרך הפעולה המסוימת שבה פעלו הכוחות בשטח. בצל הביקורת, ייבחן גם הממשק מול שירות בתי הסוהר (שב"ס), לרבות העברת מידע בדבר שחרורו הצפוי של שליסל. אנשי הצוות ייבדקו את התכנית המבצעית ואת התאמתה לאיומים השונים כמו גם את הפריסה ותגובת הכוחות במהלך האירוע.

ועדת הבדיקה תגיש את מסקנותיה ולקחיה לממלא מקום המפכ"ל עד ה-16 באוגוסט, לרבות מסקנות אישיות. הוועדה תמליץ על צעדים מערכתיים, אשר יש לנקוט בהם כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.