רואים רחוק: יוסף חבר משיק קולקציית משקפי שמש ייחודית

הקולקציה החדשה מבית יוסף חבר כוללת 5 דגמים שונים של משקפי שמש, לגברים ולנשים, בקו גיאומטרי מוקפד ויוצא דופן

מתוך הקולקציה החדשה של יוסף חבר / צילום: מיכאל טופיול
מתוך הקולקציה החדשה של יוסף חבר / צילום: מיכאל טופיול

4 שנות פעילות מוצלחות של בוטיק המשקפיים של האופטומטריסט יוסף חבר, הולידו תחת השם Joseph Haver מותג משקפיים ייחודי בעיצובו. הקולקציה של הקיץ הנוכחי היא השנייה בלבד של המותג העצמאי, והיא כוללת 5 דגמים שונים של משקפי שמש, לגברים ולנשים, בקו גיאומטרי, המשתלבים יחד לכדי אמירה אקסצנטרית ובעלת נוכחות.

"ההשראה של הקולקציה היא שער של 'ווג' מ-1939", מפרט חבר. "מעין כרזה של האישה העכשווית. האישיו המרכזי הוא המוט הרחב של המשקפיים".

ואכן, מוטות המשקפיים הרחבים זוכים לקבל אצל חבר טיפול ייחודי ופרשנות מקורית, בדמות משקפיים בעלי מסגרת עגולה, מלבנית, מרובעת ומשושה בצבעוניות מינימליסטית של שחור, לבן, אדום, אפור ודמוי שריון צב, כולם עשויים פרופיל רחב בצללית אוברסייז, בדגש על שילוב טוטלי בין צורה לפונקצינליות.

אף שחבר, 45, הוא אופטומטריסט במקצועו (בוגר אוניברסיטת סאלוס בפנסילבניה, ארה"ב), הוא אוטודידקט לחלוטין בכל מה שקשור לעיצוב: "אני אופטימיטריסט במקצועי, עיסוק שהוא כשלעצמו מאוד מרובע, אבל החיים לפעמים משנים דברים בלי שאנחנו צופים אותם. אחרי שנכתב על הבוטיק שלי בבלוג בינלאומי נחשב של משקפיים, פנו אלי ממותג קטן באיטליה בהצעה לעצב. ואז התחלתי פשוט לשרבט סקיצות וכשראיתי שזה עובד בהדמיות העברתי את זה לייצור במפעל באיטליה".

ההצלחה של הקולקציה הראשונה הובילה לעיצוב של קולקציה נוספת: "הרווח העיצובי שלי נובע ראשית מהעובדה שנולדתי מאוד טכני - תמיד היתה לי רגישות למידות, לרוחב ולהתאמה האישית של משקפיים לפנים, ושנית, מטעם אישי שליווה אותי עוד מהיום שפתחתי את החנות. כל המלאי של החנות הוא אקסלוסיבי".

עבור אלה שמבינים שמשקפי שמש הם שחקן חיזוק משמעותי בכל מה שקשור לעניינים של תדמית ודימוי, החלל המינימליסטי בבוטיק של יוסף חבר, הוא סוג של גן עדן קטן המספק הצצה לאוסף דגמים יפהפה, מצומצם ומוקפד של משקפי שמש וראייה. לצד הקולקציה שהוא מעצב, תמצאו גם נוכחות מרשימה של מותגי יוקרה נחשבים ביותר באגף הייחודי של המשקפיים, ביניהם: VAVA PAULINO, FAKOSHIMA ,MYKITA ו-PRABAL GURUNG, חלקם במראה עתידני ופופי וחלקם על טהרת המשחקים המודולריים, אבל כולם מצטיינים בעיצובים-נדירים שלא תמצאו על אף אחד אחר.

מחיר קולקציית יוסף חבר: 1,250 שקל. מותגי יבוא: 1,400-2,200 שקל.

להשיג בחנות הבוטיק של המעצב, שדרות חן 59, תל-אביב.