סניפי קופיקס צפויים להניב רווח של יותר מ-12 מ' ש' ב-2016

כך עולה ממצגת לבורסה של אגרי, החברה שאליה נוצקה פעילות קופיקס ■ רשת בתי-הקפה צפויה למנות עד סוף השנה הבאה 110 סניפים ■ אבי כץ: הפוטנציאל של רשת סופר קופיקס גדול יותר מזה של רשת קופיקס

אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר
אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר

שנתיים אחרי השקת הסניף הראשון, רשת קופיקס מוכיחה כי לפי שעה המודל הכלכלי שלה עובד.

במצגת לבורסה חשפה חברת אגרי הציבורית, שאליה יצקו המשקיעים את פעילות קופיקס, כי החברה נהנית מדמי ניהול חודשיים של 5,000-6,000 שקל לסניף, וכן מרווח חודשי ממכירות המלאי לסניפים בגובה 8,000-12,000 שקל בחודש. מדובר בהכנסה חודשית ממוצעת של 15.5 אלף שקל בחודש מסניף.

רשת קופיקס מונה היום 82 סניפים, והחברה צופה כי היא תסיים את השנה עם 110 סניפים.

המשמעות היא כי הכנסותיה החודשיות בשנת 2016 מפעילות זו צפויות לעמוד על 1.7 מיליון שקל בחודש - 20.5 מיליון שקל בשנה.

מול הכנסות אלה לחברה יש עלויות ניהוליות הנאמדות ב-600-700 אלף שקל בחודש, ומכאן שמגזר פעילות זה לבדו צפוי להניב ב-2016 רווח שנתי של יותר מ-12 מיליון שקל.

נציין כי נתונים אלה אינם כוללים את הכנסות החברה ואת הרווח שהיא גוזרת ממכירת הסניפים לזכיינים.

הסניף הראשון של קופיקס נפתח בספטמבר 2013 וחולל מהפכה של ממש, בשל המודל שלו שבמסגרתו נמכרים קפה, שתייה, כריכים ומאפים ב-5 שקלים לפריט. לאחר הפתיחה הובעו ספקות באשר ליכולת של המודל הכלכלי הזה להצליח.

הנתונים האמורים מתייחסים לפעילות החברה, אך לטענת המייסדים, גם הזכיינים זוכים לפעילות רווחית. לפי הנתונים, ההכנסה החודשית הממוצעת לסניף עומדת על 220 אלף שקל לפני מע"מ. הסכם הזכיינות מבטיח להם רווח גולמי של 45% על המוצרים. מכאן, לפי ההערכה, אחרי הוצאות דמי ניהול, דמי שכירות, חשמל, מים ושכר עבדוה, נותר בידי הזכיין רווח לפני מס של כ-30-35 אלף שקל בחודש.

הפוטנציאל של סופר קופיקס

לחברה יש פעילות נוספת עם רשת סופר קופיקס, רשת מינימרקטים שגם בה נמכרים כלל המוצרים במחיר אחיד של 5 שקלים. כיום יש שני סניפים פעילים, ובחודש הקרוב ייפתח הסניף השלישי, בפתח-תקווה.

לפי נתוני החברה, ההכנסה הממוצעת של כל סניף של סופר קופיקס עומדת כיום על 36,500 שקל, ואילו הסל הממוצע על 25 שקל. סניפים אלה משרתים 1,450 לקוחות ביום, כולל הלקוחות של פעילות הקפה קופיקס, המתנהלת כחלק בלתי נפרד מסניף המינימרקט. בחברה אומרים כי כל סניף מניב רווח נקי של 30 אלף שקל בחודש.

סניפי סופר קופיקס מופעלים ישירות על-ידי החברה, המחפשת בימים אלה להכניס שותף לפעילותה במגזר זה בלבד.

בשיחה עם "גלובס" אומר אבי כץ, יזם קופיקס, כי הפוטנציאל של רשת סופר קופיקס גדול יותר מהפוטנציאל של רשת קופיקס. "קחי עיר כמו בית-שמש, שאין בה רחוב ראשי. העיר בנויה משכונות, ולכן קשה לפתוח בה קופיקס, אבל בכל 3 השכונות אפשר לפתוח סופר קופיקס. זה נכון גם לנתיבות, קצרין וערים נוספות. סופר קופיקס יביא את קופיקס למקומות שאליהם קופיקס לא יכולה להגיע".