דיווח: וורן באפט מתקרב לרכישה הגדולה ביותר שלו אי-פעם

ברויטרס וב"וול סטריט ג'ורנל" מדווחים על עסקת ענק הצפויה להתפרסם השבוע: ברקשייר תרכוש את Precision Castparts תמורת כ-30 מיליארד דולר

וורן באפט / צילום: רוירטס
וורן באפט / צילום: רוירטס

ברקשייר הת'אווי, חברת ההשקעות של וורן באפט, מתקרבת לרכישת חברת Precision Castparts (סימול: PCP), במה שעשוי להיות הרכישה הגדולה ביותר שביצע אי-פעם באפט - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס בהתבסס על גורם המקורב לנושא.

Precision Castparts מייצרת מייצרת רכיבים למטוסי קרב וציוד לתעשיית האנרגיה. לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", ייתכן שבאפט יכריז על העסקה כבר השבוע והיקפה יהיה כ-30 מיליארד דולר. שווי השוק של Precision Castparts הינו 26.7 מיליארד דולר, כך שמדובר בפרמיה של 12%.

ברקשייר היא כבר היום אחת מבעלי המניות הגדולים של Precision Castparts, כאשר היא מחזיקה כ-3% ממניות החברה ששוות 882 מיליון דולר. היא החלה לבנות את הפוזיציה הזו ב-2012, אך עדיין ההשקעה ב-Precision Castparts היא מההשקעות היותר קטנות של ברקשייר.

רכישת Precision Castparts תאפשר לבאפט להרחיב את החשיפה שלו לתחום התעשייה, מהלך אותו הוא מוביל בעשור האחרון כשקנה חברות כמו Marmon, Lubrizol וגם את ישקר הישראלית.