איתן בן אליהו מונה ליו"ר הסטארט-אפ Cronus; גייס 2.2 מ' ד'

הסטארט-אפ פיתח "האקר וירטואלי" שאמור לחקות במדויק את קו המחשבה של האקר רגיל ובכך לאפשר לחברות לדמות מצב של פריצה ■ מפקד חיל האוויר לשעבר מייצג את המשקיעים האירופאיים הפרטיים בחברה

איתן בן אליהו / צלם: מץ 76
איתן בן אליהו / צלם: מץ 76

מפקד חיל האוויר לשעבר, איתן בן אליהו, נכנס לתחום הסייבר: בן אליהו מונה ליו"ר דירקטוריון הסטארט-אפ הישראלי Cronus, שפועלת בעולמות הסייבר. החברה, שהוקמה ב-2014 על-ידי דורון סיוון ומתן אזוגי, שניהם מחברת אבטחת המידע MadSec, שם שימשו כמנכ"ל וסמנכ"ל טכנולוגיות (בהתאמה).

החברה הודיעה היום (א') על גיוס של 2.2 מיליון דולר בהובלת קרן Janvest לצד משקיעים פרטיים נוספים. זאת, לצד מימון שקיבלה מהמדען הראשי כחלק מתוכנית לקידום השקעות בחברות סייבר.

בן אליהו מייצג את המשקיעים האירופאיים הפרטיים בחברה, בעוד סיני ברקת, לשעבר מנכ"ל זרוע השיווק והמכירות של אינטל בישראל, משמש כדירקטור מטעם קרן Janvest.

חברת Cronus פיתחה את CyBot - האקר וירטואלי שאמור לחקות במדויק את קו המחשבה של האקר רגיל ובכך לאפשר לחברות לדמות מצב של פריצה. כך, אלגוריתם החברה מאתר אוטומטית תרחישי תקיפה, בודק ומאמת את התרחיש. כפועל יוצא הוא מנחה באופן אוטומטי את מערכות האבטחה כיצד למנוע את הפירצה.

בחברה מסבירים כי ייחודיות הפתרון הוא בקשת הרחבה של המכשירים עליהם הוא מגן - לא רק מחשבים ושרתים אלא גם בקרים, מצלמות ושעוני נוכחות בעלי כתובת IP.

לדברי סיון, המשמש כמנכ"ל החברה, הממוקמת בחיפה ומעסיקה 12 עובדים, "הפתרון של CyBot נותן מענה לכל ארגון גדול מאחר והוא פועל בסביבה מבוזרת ובונה תרחישי תקיפה גלובליים. לראשונה, הוא מספק להנהלת הארגון כלי שמאפשר מיפוי בזמן אמת של כל הפגיעות שעשויות להתממש בפועל ולא רק מיפוי סטנדרטי של פגיעות. מיפוי זה מאפשר היערכות טכנית וכלכלית ומספק Security BI לארגון".

איתן בן אליהו, יו"ר הדירקטוריון, הוסיף כי "מדובר בטכנולוגיה בעלת פוטנציאל אדיר לצמיחה בשווקים גלובליים ובפתרון תוכנה ראשון מסוגו, שיכול לסרוק עשרות אלפי רכיבי מערכת וציודי קצה ולאתר אלפי תרחישים בזמן אמת, ולכן הוא מתאים במיוחד לחברות גדולות וגלובליות".