פייט לזארה: מנגו פותחת 10 חנויות ומכפילה שטחי מסחר

רשת מנגו תסגור 4-5 חנויות קטנות ■ הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת פוקס המחזיקה במנגו בישראל: "אנחנו מבינים מה הפוטנציאל של המותג ומה הוא עושה כרגע בעולם, והתחלנו לעשות את זה בישראל בצעדים גדולים"

חנות של מנגו/ צילום:בלומברג
חנות של מנגו/ צילום:בלומברג

אחרי שנים שבהן רשת זארה הייתה לנציגה הכמעט בלעדית של האופנה הספרדית בישראל, רשת מנגו נותנת לה פייט. מנגו, שעברה לבעלותה של קבוצת פוקס בתחילת השנה, פתחה מאז 6 חנויות חדשות והכפילה את השטח המסחרי.

בעת רכישת הפעילות על-ידי קבוצת פוקס מנתה רשת מנגו בישראל 28 חנויות בשטח כולל של 8,000 מ"ר. עד סוף השנה הנוכחית תמנה הרשת 38 חנויות בשטח כולל של כ-18 אלף מ"ר.

מתחילת חודש מארס פתחה מנגו חנויות בקניון מלחה, בקניון ממילא, בקניון רמלה, בחוצות המפרץ, בשבעת הכוכבים ובקניון מול הים באילת. בממילא נפתחה החנות הגדולה ביותר של הרשת, והיא משתרעת על שטח של 1,175 מ"ר. עד סוף השנה ייפתחו חנויות גם בביג אשדוד, בעין-שמר, בירכא ובביג נצרת.

במקביל הרחיבה מנגו את רצפת המכירה בחנויות קיימות: בקניון רננים הוגדלה החנות פי 4.6, ל-884 מ"ר; ובגרנד חיפה הוגדלה החנות כמעט פי 4 ליותר מ-1,100 מ"ר. גם שטח החנויות ברחובות, במודיעין ובקניון עזריאלי תל-אביב הוכפל.

הרחבת רצפת המכירה איפשרה למנגו להכניס כמעט לכל החנויות את הקולקציות הרחבות של המותג לנשים, גברים, ילדים ותינוקות.

ההתרחבות של מנגו
 ההתרחבות של מנגו

לדברי הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי קבוצת פוקס, "רשת מנגו לא תפעיל חנויות קטנות, למעט במקרים בודדים. נגדיל את החנויות הקיימות או שנסגור אותן. להערכתי, ייסגרו 4-5 חנויות. עד כה הכפלנו את שטחי המסחר של חברה, שנמצאת כאן 20 שנה. המספרים מדברים בעד עצמם".

הרשתות מנגו וזארה הן מתחרות ישירות, ובמדינת-האם שלהן, ספרד, השתיים נחשבות ליריבות קשות.

- בישראל מנגו הייתה נחותה מול זארה?

"אני לא מדבר על מתחרים ועל עסקים שלא אני ניהלתי בעבר. בסיורים בעולם ניכר מיד ההבדל בנראות של המותג בעולם בהשוואה לנראות שלו בישראל, ומכאן הפוטנציאל. ביקרנו בחנות של מנגו בגודל 3,500 מ"ר ברחוב הראשי של מילאנו. אנחנו מבינים מה הפוטנציאל של המותג ומה הוא עושה כרגע בעולם, והתחלנו לעשות את זה בישראל בצעדים גדולים ומשמעותיים. אני מאמין ביכולות שלנו לעשות את זה מהר מאוד".

- במי תפגע ההתרחבות של מנגו?

"בעיקרון, כל מי שמוכר בגדים אמור להיפגע במשהו. אני מקווה שהשוק יצמח מספיק כדי שאף אחד לא ייפגע".

- גם המותגים של הקבוצה שלכם אמורים להיפגע.

"קצת פחות, מכיוון שמנגו היא חברת פאסט פאשן".