סין מרגיעה: הרעיון של 10% פיחות ביואן - "שטויות"

הבנק המרכזי של סין ערך היום מסיבת עיתונאים שבה הוא שלח מסר מרגיע לשווקים: "המהלך של פיחות היואן אינו נועד לסייע לייצוא אלא רק להעניק מרחב תמרון בסביבה של דולר חזק"

בורסת סין / צילום: רויטרס
בורסת סין / צילום: רויטרס

לאחר שזיעזע את השווקים ביומיים האחרונים לאחר שביצע בפתאומיות פיחות בשער היואן, הממשל הסיני ממהר היום להרגיע את השווקים וטוען כי אין בכוונתו לבצע פיחות נוסף וכי בקרוב שער היואן יתייצב ואף ישוב לעלות.

במסיבת עיתונאים שנערכה בבייג'ין היום, נגיד הבנק המרכזי הסיני יי גנג אמר כי לסין יש מספיק עוצמה כדי להגן על המטבע ככל שהיא תצטרך. באותה נשימה, אמרו בכירים אחרים בבנק המרכזי כי שללו את הרעיון כי המהלך של פיחות היואן נועד במטרה לחזק את היצוא. לדבריהם, המהלך נועד רק כדי לתת לבנק מרחב תמרון בסביבה שבה הדולר מתחזק מול מרבית המטבעות המרכזיים.

מסיבת העיתונאים מגיעה לאחר שביום שלישי הבנק המרכזי של סין טלטל את השווקים כאשר הודיע כאמור כי הוא מבצע פיחות של 2% בשער היואן. מאז הוא פיחת את היואן פעמיים נוספות והמטבע הסיני נחלש מאז יום שלישי בכ-3% מול הדולר לרמה של 6.447 יואן לדולר. המהלך של סין הוביל לנפילות חדות בשווקים וזאת בעיקר בשל החשש שמא רווחי החברות שחשופות לסין יצנחו. המהלך גם זכה לביקורות חריפות במדינות המערב.

גנג הגיב בנוסף לדיווחים לפיהם בכוונת הבנק המרכזי של סין לבצע פיחות נוסף של 10% ביואן וכינה אותם "שטויות". הוא ציין כי בכוונת הבנק להמשיך ולפתוח את המדינה בפני תנועות הון למרות התנודות החדות בשווקים.