הטיפ היומי: "קנייה חזקה" בשל דומיננטיות בשוק הרכב

בבנק לאומי ממליצים על מניית Volkswagen בשל רמת המכפילים הזולה ביחס לענף שבו היא נסחרת ובשל תשואת הדיבידנד הנאה של המניה

יצרנית הרכב Volkswagen נסחרת בבורסה של גרמניה, ושווי השוק שלה עומד על 85 מיליארד אירו.

החברה היא יצרנית הרכב הגדולה באירופה, ובין המכוניות שהיא מוכרת, מעבר ל-Volkswagen, נמצאות מכוניות מסוג אאודי, סיאט וסקודה.

בסוף חודש יולי החברה פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון שהסתיים בסוף יוני. החברה דיווחה על הכנסות של 56 מיליארד אירו ועל רווח תפעולי של 3.49 מיליארד אירו - עלייה של 9.9% ושל 4.9% בהתאמה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בכך, עקפה Volkswagen את תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 54 מיליארד אירו ורווח תפעולי של 3.48 מיליארד אירו.

הגורם העיקרי לעלייה בהכנסות וברווח התפעולי הרבעון היו התוצאות יפות שהציגו המותגים Audi ו-Porsche שמכירותיהם זינקו במהלך הרבעון ב-11% ו-33%, בהתאמה, ביחס לרבעון המקביל. כמו כן, דיווחה החברה על מכירות של כ-2.6 מיליון כלי רכב ברבעון השני ומכירות של למעלה מ-5 מיליון כלי רכב במחצית השנה הראשונה של 2015. בכך, Volkswagen עקפה לראשונה את חברת טויוטה והפכה לחברת הרכב הגדולה בעולם במונחי מכירות.

במבט קדימה, הנהלת החברה ציינה כי המכירות לשנת 2015 צפויות להיות דומות לרמתן בשנה שחלפה, וזאת עקב סביבה כלכלית מאתגרת בסין וברוסיה. החברה הותירה את התחזית לשיעור הרווחיות התפעולית על טווח שבין 5.5% ל-6.5% מסך המכירות. לאחר פרסום הדוחות, המניה התממשה ב-2% בשל האכזבה מהורדת תחזית המכירות לשנת 2015.

בחודשיים האחרונים נחלשה המניה, יחד עם מניותיהן של יצרניות רכב אירופיות אחרות, עקב חדשות על אודות הסביבה הכלכלית המאתגרת בסין. אנו סבורים שההאטה במכירות כלי רכב בשוק הסיני היא זמנית בלבד, וכי המכירות צפויות להתחדש במלוא העוצמה בהמשך השנה.

בעקבות הירידות, נסחרת המניה כיום במכפיל רווח חזוי (לשנת 2015) שעומד על 7.5 בלבד, עם תשואת דיבידנד של 2.6%. אנו מעניקים למניית Volkswagen המלצת "קנייה חזקה" בשל הדומיננטיות של החברה בשוק הרכב, בשל רמת המכפילים הזולה ביחס לענף שבו היא נסחרת ובשל תשואת הדיבידנד הנאה של המניה.

שמוליק קרפף, אנליסט מניות חו"ל, מערך ייעוץ בהשקעות, בנק לאומי

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלה שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם