"ראש העיר פיירברג פיטרה אותי בשל ראיון שנתתי ל'גלובס'"

צביקה ליבר, לשעבר בעלי אליצור נתניה, טוען כי לאחר שביקר את ראש עיריית נתניה על יחסה לענפי הספורט, הוא פוטר ללא שימוע מהאגודה לעידוד תיירות לנתניה ■ העירייה: "ליבר פוטר בשל התייעלות ובשל משבר אמון"

צביקה ליבר / צילום: מנהלת הליגה, עודד קרני
צביקה ליבר / צילום: מנהלת הליגה, עודד קרני

צביקה ליבר לא מוכן שישתיקו אותו. ליבר, מי שעד לא מכבר כיהן כבעלי קבוצת הכדורסל "אליצור ברק נתניה", העניק בחודש שעבר ראיון סוער ל"גלובס", ובמסגרתו התבטא, בין היתר, נגד התנהלות עיריית נתניה וראשת העיר, מרים פיירברג, כלפיו וכלפי ענפי הספורט בעיר. "רק חרא אכלתי מהעירייה", אמר ליבר ל"גלובס".

אלא שליבר לא שיער בנפשו שהראיון לעיתון יעלה בפרנסתו. בתזמון מפתיע לאחר התבטאויותיו, קיבל ליבר מכתב "סיום התקשרות" המעיד על סיום עבודתו כמנהל החשבונות של "האגודה לעידוד תיירות לנתניה" בראשות פיירברג, שם הועסק במשך 17 שנים.

ליבר החליט להשיב אש. בסוף השבוע שעבר הגיש ליבר מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים נגד פיירברג ונגד האגודה, בטענה כי פיטוריו היו שלא כדין. "אין ספק כי ההחלטה לסיים את התקשרותו כמנהל חשבונות של האגודה מהווה החלטה אסורה מכל היבט אפשרי, ועל האגודה לחזור בה מכך לאלתר, לפני שליבר ייאלץ לפנות לערכאות המוסמכות לשם קבלת סעד כדין", צוין במכתב ההתראה.

במכתב ההתראה - שנשלח על-ידי בא-כוחו של ליבר, עו"ד עופר רזניק ממשרד גדעון פישר ושות' - מצוין כי "עולה השאלה מדוע דווקא עכשיו, באמצע שנת כספים - תקופה רגישה במיוחד - החליטה האגודה לסיים את התקשרותו של ליבר, מנהל החשבונות, ולקחת סיכון בגרימת נזקים לאגודה עקב כך?

"התשובה לשאלה זו הינה מדהימה, לא פחות מכך. מסתבר כי האגודה החליטה לסיים את התקשרותו של מרשנו כמנהל חשבונות, לאחר 17 שנים, כי ביום 30.8.15 התראיין לעיתון 'גלובס' בעניין שלא קשור לאגודה, אלא לענייני ספורט בעיר נתניה, ובמסגרת ראיונו זה התבטא נגד התנהלות ראש העיר, מרים פיירברג, בענייני הספורט בעיר".

ואכן, באחת מהשאלות בראיון שאל הכתב טל וולק, נשאל ליבר על יחסיו הרעועים עם פיירברג ומדוע לא הצליחו לפתור ביניהם את המחלוקות. ליבר, מאוכזב מניסיונות העבר, השיב בקצף: "מעולם לא ישבתי עם ראש עיריית נתניה. היא לא רצתה לפגוש אותי בכלל. זכותה. היא החליטה שהיא לא רוצה לשבת איתי, אחרי שעשיתי ראיון בעיתון ודיברתי נגדה ושרפתי את עצמי. אבל פה זה לא רוסיה, זה נתניה. מותר להתראיין, ומותר לדבר".

במכתבו ממשיך ליבר וטוען כי "מכאן והלאה, כמו חיסול ממוקד במאפיה האיטלקית, ראש העיר לא חיכתה אף לו רגע אחד, וכבר ביום 2.8.15, שלושה ימים בלבד לאחר שליבר התראיין בעיתון, הוציאה ו/או הנחתה להוציא זימון לכנס את ועדת האגודה, כדי לדון בנושא אחד בלבד: 'הפסקת התקשרות עם מנהל חשבונות, צביקה ליבר'".

בכתבת ההמשך שנערכה ב"גלובס" ימים ספורים לאחר הראיון של ליבר, הודתה עיריית נתניה כי יש בינה לבין ליבר מתיחות. "אכן קיים משבר אמון בין העירייה לבין ליבר", מסרה אז העירייה לעיתון.

נימוקים אישיים

ליבר טוען כי סיים את תפקידו באגודה מבלי שנערך לו שימוע כדין ומבלי להמציא לו את פרוטוקול הישיבה החפוזה, בה הגיעו למסקנה כי לאחר עשרות שנים מקומו לא איתם עוד. כך גם מתרעם ליבר על שההחלטה המינהלית לפטרו לא נומקה כראוי, אלא הגיעה אך ורק על רקע התבטאויותיו בראיון ל"גלובס".

במכתבו מציין ליבר כי בעת שאגודה עירונית מחליטה החלטה לסיים התקשרות של עובד, עליה לבצע זאת מנימוקים מקצועיים וללא רבב - ולא מ"נימוקים אישיים של יו"ר האגודה, מתוך נקמנות וסגירת חשבונות".

עוד טוען ליבר כי במקרה הנוכחי לא הופעלו "איפוק והגינות על-ידי האגודה, וגם לא סבירות ומידתיות".

לדברי ליבר, "ידוע כי האגודה, בניצוחה של ראש העיר, תעשה הכול כדי למצוא את האבק המצטבר בארון השלדים שלו, כדי להצדיק ההחלטה על סיום התקשרותו, אך לאור כך שהמוניטין האישי של ליבר עומד על הפרק - הוא יהיה מוכן להתמודד עם כל רפש שייזרק בפניו".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "הוועד המנהל של האגודה לעידוד תיירות (שהינה עמותה עירונית) החליט להפסיק את ההתקשרות עם מר ליבר במסגרת ריענון והתייעלות בקרב הספקים; וכן הוחלט כך, לאור משבר האמון בין האגודה והעירייה לבין ליבר, כתוצאה מהתבטאויות פוגעניות כלפי העירייה ואופן התנהלותה בעניינים כספיים, התנהגות שיש בה כדי להעכיר את האווירה, לשבש את קשרי העבודה, לערער את יחסי האמון מצד הציבור ולחבל בתפקודו התקין של הארגון. מכתבו של ליבר התקבל בימים אלה והועבר לטיפולה של הלשכה המשפטית בעיריית נתניה".