"ההאטה משפיעה באופן ישיר על מגזר העסקים הקטנים"

רו"ח אהוד רצאבי, נשיא להב: "אם ממשלת ישראל היתה דואגת לאינטרסים של העסקים הקטנים והעצמאים כפי שהיא דואגת לברוני הגז, כלכלת ישראל היתה נראית אחרת והמשק היה במצב טוב יותר"

לאור ההאטה במשק, רו"ח אהוד רצאבי, נשיא להב, מתריע על הסכנה הניצבת בפני העסקים הקטנים והעצמאים. לדבריו "ההאטה משפיעה באופן ישיר על מגזר העסקים הקטנים אשר רובו ככולו פועל בשוק המקומי. מגזר זה פועל ללא כל כריות בטחון עסקיות וסוציאליות, ורגיש הרבה יותר לתנודות כלכליות. המשך הירידה בתוצר העסקי יוביל לפגיעה בעסקים הקטנים, אשר כלל לא בטוח שיוכלו להתאושש ממנה וזה בזמן שגם ככה רבים מהם נאבקים כדי לשרוד. לצערי הרב, גם התקציב המוצע יחד עם חוק ההסדרים אינם מציעים פתרון ממשי למצוקתם של העסקים הקטנים, לעודף הרגולציה והפריון הנמוך".

רצאבי קורא לממשלה לנקוט מספר צעדי סיוע מידיים למען העסקים הקטנים, אשר צפויים לעודד צמיחה ולהניע מחדש את הכלכלה ביניהם: הורדת חסמים בירוקרטיים, רגולטוריים ופיננסיים, ליווי העסקים והענקת זכויות סוציאליות מלאות כנהוג אצל עמיתיהם השכירים, הגדלת היקף הבטחונות וערבויות המדינה לאשראי המיועד למגזר זה, תמיכה ביצוא, הכשרה מקצועית ויצירת רפורמה במדיניות הארנונה בשלטון המקומי".

עוד הוסיף כי "על אף שקיימות המלצות ממשלתיות בתחום מתן העדפה והתאמת מכרזים ממשלתיים לעסקים קטנים ובינוניים, לא נעשה דבר לקידום הנושא, לא על ידי חברות במכרזים ממשלתיים ולא בחקיקה. הגיעה העת שהממשלה תעביר חקיקה המחייבת להפנות אחוז מסויים מהמכרזים לעסקים קטנים".

לסיום אמר כי "אם ממשלת ישראל על מגוון משרדיה, היתה דואגת לאינטרסים של העסקים הקטנים והעצמאים ולו במעט כפי שהיא דואגת לברוני הגז, כלכלת ישראל היתה נראית אחרת והמשק היה במצב טוב הרבה יותר."