אסטרטגים בוול סטריט: זו לא מפולת - השוק יזנק בקרוב

האסטרטגים מעריכים שאין הצדקה לירידות כה חדות וצופים התאוששות מהירה בשווקים ■ הם נוקבים בשמן של 5 מניות שנחתכו יותר מדי, לטענתם ■ תומס לי מ-Fundstrat Global Advisors: "זה עניין של כמה ימים עד שנגיע לשפל"

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

אסטרטגים מובילים בוול סטריט מעריכים שהנפילות בשווקים אינן תחילתה של מפולת, ואין הצדקה לירידות כה חדות בוול סטריט. שניים מאותם אסטרטגים הם סביטה סוברמניאן מבנק אוף אמריקה וג'ונתן גולוב מ-RBC, שהתראיינו לסוכנות בלומברג וטענו כי נפילה של כמעט 6% בדאו ג'ונס בשבוע שעבר בגלל ההאטה בסין וטלטלת המטבעות בשווקים המתעוררים הינה מוגזמת.

"כשאירופה וסין צומחות מהר יותר מארה"ב, אנחנו מצטרפים לחגיגה; אבל כשהן בהאטה, ארה"ב היא הדומיננטית", אומר סוברמניאן.

כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השני של השנה ב-2.3% בקצב שנתי. מסוף שנת 2011 עד סוף 2014 נרשמה צמיחה ממוצעת של 2.1%, ובתקופה זו מדד S&P 500 זינק ב-64%.

הירידות בשווקים הוחרפו לאחר שביום שישי נודע כי פעילות הייצור בסין נפלה לשפל של 6.5 שנים (כפי שהיא נמדדת במדד מנהלי הרכש), וזאת כשברקע נרשמות ירידות חדות במטבעות השווקים המתעוררים - מקזחסטן עד מלזיה - מה שמאיים לפגוע ברווחי החברות הגלובליות הפעילות בשווקים אלה.

הירידות בשווקים פגעו גם במניות שנחשבו לחביבות המשקיעים, כמו למשל נטפליקס , גוגל , פייסבוק , אפל ואמזון , שאיבדו 139 מיליארד דולר משווי השוק שלהן תוך יומיים. אולם גולוב טוען כי זה הזמן לחזור לאותן מניות.

"מה שיש לחברות הללו במשותף הוא שאף אחת מהן לא צריכה צמיחה כלכלית חזקה יותר כדי לייצר הכנסות", אומר גולוב. "אלה חברות חדשניות שמגדילות את נתח השוק שלהן גם בסביבה של האטה כלכלית".

סקר שנערך ע"י סוכנות בלומברג בקרב האסטרטגים המובילים בוול סטריט מעלה כי הם מעריכים שמדד S&P 500 יגיע ל-2,233 נקודות עד סוף השנה, כלומר יזנק בכ-12% תוך 3 חודשים. גולוב אפילו יותר אופטימי וצופה כי המדד יעלה ל-2,325 נק', ומצטרף בכך לאסטרטג תומס לי מ-Fundstrat Global Advisors.

"כלכלת סין הייתה חלשה מזה זמן מה", אומר לי. "אנחנו מתקרבים לנקודה שבה אנשים יפסיקו למכור מניות. אני חושב שזה עניין של כמה ימים עד שנגיע לשפל".