נדחתה בקשת רוכברגר לקבל משכורת כראש עיר בהשעיה

ראש עיריית רמת-השרון לשעבר, שהורשע במירמה ובהפרת אמונים, ביקש "להעביר לידיו את משכורתו לאלתר", בהיותו ראש עיר בהשעיה - אך ביהמ"ש דחה את בקשתו

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, רות רונן, דחתה היום (ב') את עתירתו של ראש עיריית רמת-השרון לשעבר, יצחק רוכברגר, אשר במסגרתה ביקש "להעביר לידיו את משכורתו לאלתר", בהיותו ראש עיר בהשעיה.

רוכברגר הורשע בדצמבר 2014 בביצוע עבירות מירמה ובהפרת אמונים בשל התנהלות לא תקינה במהלך כהונתו כראש עיריית רמת-השרון. הוא נידון לעונש של 6 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 40 אלף שקל. בנוסף, נקבע כי במעשיו של רוכברגר דבק קלון, ולפיכך המשמעות היא שרוכברגר לא יוכל לחזור ללשכת ראש העיר או למלא תפקיד ציבורי אחד ב-7 השנים הקרובות.

אלא שראש העיר המורשע טוען כי למרות זאת הוא זכאי לתשלום משכורת מהעירייה, מה שלדבריו טרם קיבל. בעתירתו הוא טען כי שיקולי מאזן הנוחות נוטים במפורש לזכותו, שכן "לזכותו עומדות זכויות כלכליות רבות המגיעות לו מהעירייה לאחר 11 שנות כהונה כראש הרשות".

רוכברגר הוסיף כי "המשיבים (משרד הפנים ועיריית רמת-השרון, ס'כ') פעלו בשרירות, שלא בתום-לב ובניגוד לדין, תוך שמקור הפרנסה היחיד שלו נקטע באחת. דרך ההתנהלות של המשיבים היא בלתי סבירה ובלתי חוקית, והיא אף פוגעת באופן בסיסי בזכויותיו הבסיסיות כאדם, לנוכח היותו אדם בעל יכולת כלכלית ממוצעת ולא איש עשיר. מעבר לכך הוא נדרש להוציא הוצאות כספיות גבוהות לנוכח משפטו והערעור".

כדי לקבל את משכורתו בדחיפות, הגיש רוכברגר בקשה לצו עשה זמני דחוף במעמד צד אחד. בנוסף הוא עתר לכך שמשרד הפנים והעירייה יישמו באופן מיידי את המלצות משטרת ישראל ומנהל אגף הביטחון בעיריית רמת-השרון לעניין הגדרתו כ"מאוים דרגה 2". זאת בעקבות תלונתו במשטרה כי הוא הותקף ואוים על-ידי צביקה צמח, לשעבר יו"ר ועד עובדי העירייה, כפי שפורסם ב"גלובס".

בקשתו של רוכברגר לדיון במעמד צד אחד נדחתה, והוחלט כי היא תידון במעמד כל הצדדים לה. לפיכך, לאחר שבית המשפט דן בה היום, הוחלט כי בקשתו תידחה.

השופטת רונן ציינה בהחלטתה כי "אין ספק כי תשלום שכר לעותר יועיל לו, הרי כדי שבקשתו תתקבל היה עליו להוכיח יותר מזה - שייגרם לו נזק בלתי הפיך ומשמעותי אם שכרו לא ישולם לו".

לדבריה, "העותר לא טען טענה כזו, וודאי שהוא לא הוכיח אותה. בהתייחס למכלול הנסיבות, ובכלל זה לסיכויי העתירה ולעובדה שלא נטען כי לעותר ייגרם נזק בלתי הפיך (אלא קושי כלכלי בלבד) - אני סבורה כי הכף נוטה לכיוון של דחיית הבקשה".

עוד קבעה השופטת כי "באשר לעתירה הנוספת לגבי יישום הוראות המשטרה - לאור תשובת העירייה שהעותר לא התייחס אליה בתשובתו, נדחתה גם בקשה זאת".