סין חתכה את הריבית ומקלה על מתן אשראי במשק; עליות חדות של עד 4% בשווקים

הבנק המרכזי של סין הוריד את ריבית ההלוואות לשנה ל-4.6% וכמו כן הוריד שוב את יחס רזרבות המזומנים לבנקים כדי להגדיל את האשראי במשק הסיני

נשיא סין שי ג'ינפנג / צילום: רויטרס
נשיא סין שי ג'ינפנג / צילום: רויטרס

מתחזקות העליות היום (ג') בשווקים לאחר שהבנק המרכזי של סין הוריד את הריבית והקל על מתן אשראי בבנקים נוכח המפולת בבורסה הסינית.

הבנק המרכזי של סין הוריד את ריבית ההלוואות לשנה ברבע אחוז ל-4.6% וכמו כן הוריד שוב את יחס רזרבות המזומנים לבנקים ב-0.5% כדי להגדיל את האשראי במשק הסיני.

בהודעת הבנק נמסר כי הצעד נעשה בכדי להבטיח את הנזילות במשק הסיני וצמיחה יציבה באשראי. המשמעות הכספית של הורדת יחס הרזרבות הינה כ-105.7 מיליארד דולר שיזרמו למשק הסיני. בהודעת הבנק המרכזי נמסר כי מטרת הורדת הריבית היא להפחית את עלויות המימון של החברות בסין, ואילו מטרת הורדת יחס הרזרבות היא לספק נזילות.

מדובר בפעם החמישית מאז נובמבר שהבנק המרכזי הסיני מוריד את הריבית בניסיון להאיץ את הצמיחה במשק.

על רקע הנפילות בשווקים, ובעיקר בשוק הסיני, הממשל בסין הזרים היום 23.4 מיליארד דולר לשווקים הפיננסיים בניסיון נוסף לאושש את הכלכלה הסינית. מדובר בסכום הגבוה ביותר שהוזרם לשוק הסיני ע"י הבנק המרכזי מאז ינואר 2014 ובניסיון להתערבות נוספת בשוק המט"ח כדי לבצע פיחות במטבע המקומי. הבנק המרכזי גם מכר אג"ח ממשלתיות בהיקף 60 מיליארד יואן (כ-10 מיליארד דולר).

בורסת שנחאי ננעלה בירידות שערים חדות של 7.6% לשפל של 8 חודשים, הנפילה הרציפה החדה ביותר מאז 2007.