מכבי ת"א העפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות

אחרי למעלה מעשור: הצהובים חוזרים לבמה המרכזית של הכדורגל האירופי, לאחר שגברו על באזל בצמד משחקי הפלייאוף; עוד גול לרפרטואר של ערן זהבי ■ ההכנסה הצפויה מהקמפיין בעונה הקרובה: למעלה מ-18 מיליון אירו

מכבי ת"א מעפילה לליגת האלופות / צילום: רויטרס
מכבי ת"א מעפילה לליגת האלופות / צילום: רויטרס

היסטוריה בצהוב: מכבי ת"א כדורגל השלימה הערב (ג') את אחד ההישגים הגדולים בהיסטוריה של המועדון, לאחר שהבטיחה את העפלתה לליגת האלופות של עונת 2015/16. הצהובים סיימו בתיקו 1-1 מול פ.צ באזל (2-2 במשחק הראשון) בגומלין של פלייאוף הצ'מפיונס ליג, שהתקיים באצטדיון בלומפילד. את הגול לזכות מכבי הערב שוב כבש "החשוד המיידי" - ערן זהבי (בדקה ה-24), שהשווה לאחר שער היתרון המוקדם (11) שכבש לוקה זופי השווייצרי.

זהבי רשם שבעה כיבושים בשלושת שלבי המוקדמות של ליגת האלופות בהם שיחקה הקיץ מכבי ת"א בליגת האלופות, כולל חמשת האחרונים שהבקיעה הקבוצה מול באזל ומול פלזן הצ'כית, יריבתה בסיבוב הקודם.

להישג הנפלא הזה יהיו השלכות מרחיקות לכת על השקעתו השנתית של הבעלים, מיטש גולדהאר - במועדון. כפי שפורסם ב"גלובס", מכבי ת"א צפויה לרשום הכנסות של למעלה מ-18 מיליון אירו מהקמפיין האירופי שלה בעקבות ההישג, עוד לפני מענקי הישגיות בשלב הבתים (כל ניצחון יהיה שווה העונה 1.5 מיליון אירו, ותוצאת תיקו - חצי מיליון). 

זו תהיה הפעם השנייה בתולדות מכבי ת"א בה הקבוצה משחקת במפעל הכדורגל היוקרתי ביותר באירופה: בפעם האחרונה עשתה זאת לפני למעלה מ-10 שנים, בעונת 2004/05, אז אימן אותה ניר קלינגר, והבעלים עדיין היה לוני הרציקוביץ'. זה יהיה הקמפיין החמישי בסך הכל של קבוצה ישראלית בשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג (בנוסף, הגיעו לשם מכבי חיפה ב-2002/03 ו-2009/10, והפועל ת"א ב-2010/11). 

הגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות תיערך ביום חמישי. מכבי ת"א צפויה לקיים את שלושת משחקי הבית שלה באצטדיון סמי עופר בחיפה.