לא פוגעים? הלייקרס היא הקבוצה הכי משודרת ב-NBA

הקבוצה, שסיימה שתי עונות קטסטרופליות, זכתה ל-120 שידורים מחוץ לחוף בחמש העונות האחרונות; הניקס, עוד תופעת טבע, גם בצמרת השידורים של הזכייניות ■ התיקון: בעונת 2015/16 שובצו גולדן סטייט וקליבלנד להכי הרבה שידורים - 25 לכל קבוצה

לוס אנג'לס לייקרס / צילום: רויטרס
לוס אנג'לס לייקרס / צילום: רויטרס

לוס אנג'לס לייקרס וניו יורק ניקס רחוקות אמנם להיות הקבוצות המצליחות והמלהיבות ב-NBA בשנים האחרונות, אבל גם זה לא מונע מהן להמשיך וליהנות ממעמד ששמור רק לשווקים הגדולים בארה"ב. ניתוח של האתר hoopshype.com מצא, שהלייקרס - שבשנתיים האחרונות אפילו לא העפילה לפלייאוף - היא הקבוצה שזכתה להכי הרבה שידורים מחוף לחוף בחמש העונות האחרונות.  

בסך הכל שובצה הקבוצה מלוס אנג'לס 120 פעמים לשידורים מחוף לחוף בערוצים ESPN, ABC ו-TNT. זאת למרות שבתקופת הזמן האמורה רשמה 191 ניצחונות בלבד, הנתון ה-15 בלבד בטיבו בליגה.

רשימת השידורים מחוף לחוף נחשבת למדד האובייקטיבי ביותר לאופן שבו תופסות רשתות הטלוויזיה והליגה את האטרקטיביות, מבחינה ציבורית, של הקבוצות.  

הניקס, שרחוקה מלהיות הקבוצה שזכתה בשתי אליפויות רצופות בשנות השבעים, קיבלה מאז עונת 2010/11 לא פחות מ-99 שידורים מחוף לחוף - הנתון החמישי הכי גבוה מבין 30 קבוצות הליגה. בתקופת הזמן האמורה ניצחו הניקס 186 משחקים בלבד, נתון שמדרג אותם במקום ה-16 בלבד בליגה מבחינת כמות ניצחונות. 

מי שמובילות את רשימת השידורים בחמש העונות האחרונות הן: הלייקרס, כאמור, מדורגת ראשונה עם 120 שידורים; שנייה מדורגת מיאמי היט עם 119 שידורים - זכר לימי האליפויות והגמרים של לברון ג'יימס; במקום השלישי שיקגו בולס עם 108 שידורים, אחריה אוקלהומה סיטי ת'אנדר עם 105 שידורים; סוגרת את החמישייה הניקס עם 99 שידורים.

שתי הקבוצות הכי אומללות מבחינת הסיקור הציבורי הן טורונטו ראפטורס, עם 5 שידורים בלבד בחמש העונות האחרונות, ודטרויט פיסטונס עם 6 שידורים. 

את רשימת השיבוצים לעונת 2015/16 מובילות שתי הפינאליסטיות מהעונה שעברה - גולדן סטייט ווריורס וקליבלנד קאבלירס עם 25 שידורים כל אחת; הלייקרס, שלפי הסגל שוב לא צפויה להתקרב אפילו להתמודדות על התואר, ממשיכה ליהנות מהתייחסות מפנקת מצד הזכיינים, עם 19 שידורים. הניקס, לעומת זאת, שובצו ל-7 משחקים בלבד.

שתי קבוצות בעונה הקרובה לא צפויות לקבל אף שידור מחוף לחוף - דטרויט פיסטונס ודנבר נאגטס.