הבנק המרכזי בסין מזרים עוד 21.8 מיליארד דולר לשוק

המהלך של הבנק המרכזי הסיני מגיע לאחר שאתמול הוא הזרים 23.4 מיליארד דולר והודיע על הפחתת ריבית ההלוואות ■ המשקיעים לא מסופקים ובורסת שנחאי ביצעה היום "סיבוב פרסה" וננעלה בירידות

נשיא סין שי ג'ינפנג / צילום: רויטרס
נשיא סין שי ג'ינפנג / צילום: רויטרס

לאחר שהודיע אתמול על צעדים מוניטארים אגרסיביים במטרה להמריץ את הכלכלה ולהשיב את אמון המשקיעים שנפגע, הבנק המרכזי הסיני הזרים היום (ד') עוד כ-140 מיליארד יואן (כ-21.8 מיליארד דולר) למשק.

ע"פ הודעת הבנק, הוא מזרים למערכת הבנקאות כ-140 מיליארד יואן באמצעות הלוואות בין בנקאיות קצרות מועד הנושאות ריבית בשיעור של 2.3%, ונועדו למעשה להגביר את הנזילות ומתן האשראי.

המהלך של הבנק המרכזי בסין מגיע בצל התנודתיות החריפה בשוקי העולם ולאחר שהבורסה בשנחאי ביצעה היום לקראת סיום המסחר "סיבוב פרסה" וננעלה בירידות של יותר מ-1% לאחר שטיפסה במהלך המסחר בכ-4%.

אתמול הוריד הבנק המרכזי הסיני את ריבית ההלוואות לשנה ברבע אחוז ל-4.6% וכמו כן הוריד שוב את יחס רזרבות המזומנים לבנקים ב-0.5% כדי להגדיל את האשראי במשק הסיני.מדובר בפעם החמישית מאז נובמבר שהבנק המרכזי הסיני מוריד את הריבית בניסיון להאיץ את הצמיחה במשק. בנוסף, הממשל בסין הזרים אתמול 23.4 מיליארד דולר לשווקים הפיננסיים בניסיון נוסף לאושש את הכלכלה הסינית.