ארדן, אולי תחשוב עוד קצת?

המינוס של הירש הופך את המשימה אולי לקשה מנשוא

הייתי רוצה לדעת מי הם אנשי הצבא שארדן הציע להם את המועמדות למפכ"ל - וסירבו. זה היה עוזר להכיר את הראש של ארדן, ואת האלמנטים שהובילו אותו למינוי גל הירש. למה זה חשוב? מכיוון שאחרי כמה חודשים של מחשבה ובדיקה אנחנו מקבלים בחירה שהיא לא ברורה, בלשון המעטה. בחירה אמיצה, ללא ספק, אבל האם גם חכמה?

חייבים איש מבחוץ

להירש מתלווה יותר מבעיה אחת, ואומר מיד שעובדת היותו אדם חיצוני לא מפריעה לי. אדרבא, המצב במשטרה חייב בחירה כזאת. מן הטעם הפשוט ש"אדם מבפנים" נגוע בחשבונות אישיים, תחרותיות ואהבות ושנאות הקיימים לרוב בארגונים כאלה. בקיצור, כל קצין מתוך שורות המשטרה לא יוכל, מטבע הדברים, להביא איתו לתפקיד את החשיבה האחרת הנחוצה לביצוע מהפכות, גם אם קטנות.

הדרגה היא בעיה

אבל הירש נושא על גבו בעיות אחרות. הדרגה, למשל, שהיא אולי לא בהכרח מלמדת על ערכו של אדם, אבל בארגונים כמו משטרה וצבא יש לכך משמעות. הירש סיים את הצבא כתת-אלוף, שזה שתי דרגות פחות מרב-ניצב. אם נרצה או לא, זו בעיה. והפרישה שלו מצה"ל. אולי באמת נעשה להירש עוול בענין זה, כפי שטוען עכשיו השופט וינוגרד שבשעתו פסק נגדו. אבל יש החושבים וטוענים אחרת. עניין שבהחלט שנוי עדיין במחלוקת.

התעקשות אמיצה

ארדן צודק בהתעקשותו האמיצה להביא אדם מבחוץ. אבל אחרי שבועות של מחשבות וחיפושים - זה המועמד הטוב ביותר שמצא במדינה? מבין קציני צה"ל, הירש הוא האיש הכי מתאים, כפי שטוען ארדן? מבין האלופים לא נמצא אחד מתאים יותר? או מתאים באותה מידה, אבל ללא הריחיים שעל צווארו של הירש? אני לא ממש מכיר את האלופים, אבל אומרים לי שאלוף טל רוסו, למשל, יכול להיות מועמד מתאים. אבל אולי ארדן הציע לו והוא סירב? בגלל זה חשוב לדעת למי הוצע התפקיד לפני שהפור נפל על הירש. הירש מגיע לתפקיד המפכ"ל, אם הוא יגיע, עם מינוס. גם באופן רגיל מדובר במשימה קשה מאין כמותה. המינוס עושה אותה אולי לקשה מנשוא. המינוי עוד לא סופי, ואולי כדאי שארדן יאריך את תקופת החשיבה והחיפושים שלו, וייפגש עם עוד כמה מועמדים פוטנציאליים.

ניצבים חצופים

עוד אני קורא, שניצבים בדימוס מתכננים כנד התנגדות למינוי - לא רק של הירש, אלא כל מינוי מבחוץ. זו באמת עזות מצח. כמעט לכל אחד מהם יש חלק בשפל אליו הגיעה המשטרה. אז שיישבו עכשיו בשקט, ובבקשה שלא יפריעו לשיקום הנזקים שהיו שותפים לגרימתם.