הסתיימה החפיפה: חדוה בר נכנסה לתפקיד המפקחת על הבנקים

בר סיימה את תהליך החפיפה עם המפקח היוצא דודו זקן שנמשכה מספר שבועות

חדוה בר / צילום: תמר מצפי
חדוה בר / צילום: תמר מצפי

המפקח על הבנקים היוצא, דודו זקן, סיים היום (ו') באופן רשמי את תפקידו בבנק ישראל, עם תום תהליך העברת התפקיד למפקחת הנכנסת, ד"ר חדוה בר, אשר נכנסה היום רשמית לתפקיד - כך הודיעו היום בבנק ישראל.

בר מונתה כבר בחודש יולי לתפקיד המפקחת על הבנקים, לאחר שעזבה את תפקידה בבנק לאומי כמנהלת הסיכונים הראשית לטובת תפקיד המפקחת על הבנקים בבנק ישראל. עד היום היא ניהלה תהליך של חפיפה עם זקן, שהיה רשמית עדיין המפקח, והיום התהליך הסתיים לאחר מספר שבועות.

במסגרת מסמך ניגוד העניינים עליו חתמה בר, היא התחייבה שלא תטפל בענייני בנק לאומי למשך כשנה וחצי. נגידת בנק ישראל קרנית פלוג תטפל בענייני לאומי בתקופה זו.

מינויה של בר לתפקיד המפקחת התאפשר לאחר שהוסרו שני מחסומים: בג"ץ דחה את הבקשה למתן צו ביניים למניעת המינוי (הדיון בעניין יתקיים עד סוף ספטמבר), וכן גובש פתרון באשר לסוגיית החזקותיה של בר במניות בנק לאומי, שבו עבדה עד עתה. לפי הפתרון, בר תוותר על המניות שלהן היא זכאית, ותקבל במקומן במזומן מהבנק 347 אלף שקל, סכום שנמוך ב-20% משווי המניות הנוכחי.

בר (47) שימשה ב-5 השנים האחרונות כראש חטיבת ניהול הסיכונים בבנק לאומי. לפני כן, כיהנה במשך שנתיים כסגנית ראש חטיבת שוקי הון בבנק ומנהלת הסיכונים של החטיבה. במסגרת זו הייתה אחראית על ניהול הסיכונים, הבקרה והתפעול, בהקשר לפעילות חדרי העסקאות והנוסטרו של לאומי. טרם הצטרפותה לבנק לאומי היא עבדה במשך שלוש שנים בלונדון בבנק האירופי לשיקום ופיתוח (ה-EBRD), כנציגת מדינת ישראל בדירקטוריון הפעיל של הבנק. קודם לכן עבדה במשך 12 שנים בבנק ישראל, בין היתר כראש תחום שוק ההון במחלקת המחקר של הבנק.