סין הענישה כ-200 אנשים שהפיצו שמועות על שוק המניות

המשרד לביטחון הציבור בסין הודיע ביומיים האחרונים כי עצר והעניש יותר מ-200 אנשים שלכאורה הפיצו מידע שקרי לגבי אירועים שונים, ביניהם הפיצוצים המסתוריים בעיר טיאנג'ין בתחילת החודש והטלטלה בשוק המניות הסיני ■ סוכנות הידיעות שינואה דיווחה כי הרשויות עצרו גם מנהלים בכירים בחברה פיננסית בחשד כי ביצעו תרמית בני"ע

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

הרשויות בסין הודיעו ביומיים האחרונים כי הענישו יותר מ-200 אנשים בגלל שהפיצו שמועות באינטרנט הקשורות למצב הפוליטי בסין וטלטלה בשוק המניות המקומי.

על-פי הודעת המשרד לביטחון הציבור בסין, הממשל בסין עצר אנשים שכביכול הפיצו שמועות שווא באינטרנט לגבי אירועים מהותיים שונים כגון הפיצוצים המסתוריים בעיר הנמל טיאנג'ין והקריסה בשוק המניות. המשרד לביטחון הציבור הודיע כי הנאשמים הביעו חרטה על הפעולות שלהם והודו כי הוליכו שולל את הציבור, נטעו פחד ואף ניצלו את ההזדמנות גדי לתקוף את המפלגה הקומוניסטית ואת המנהיגים.

בתוך כך, היום דווח בסוכנות הידיעות הרשמית של סין, שינואה, כי הרשויות עצרו עיתונאי במגזין פיננסי מקומי משום שלכאורה שהפיץ מידע שקרי הקשור לשוק המניות ולמסחר העתידי. הרשויות עצרו בנוסף עוד 4 מנהלים בכירים בחברת Citic Securities בחשד שביצעו תרמית בניירות ערך הקשורה וסחרו על בסיס מידע פנים.

הדיווחים ביומיים האחרונים מגיעים ברקע לדיווח בבלומברג בשבוע שעבר לפיו הממשל הסיני מעוניין לשמור בכל מחיר על היציבות בשוק המניות, וזאת לקראת המצעד הצבאי לציון 70 שנה לניצחון על יפן במלחמת העולם השנייה, שמתכננן הממשל בסוף השבוע.