ניאופרם רוכשת את יצרנית חיתולי בייביסיטר

22 שנים אחרי שהקימו את DPL, עינב אדיב-ברר וערן אדיב מוכרים את השליטה (80%) בחברה לקבוצת ניאופרם של מיכל ודוד פורר, לפי שווי של 100 מיליון שקל

22 שנים אחרי שהקימו את חברת DPL, יצרנית חיתולי בייביסיטר, עינב אדיב-ברר וערן אדיב מוכרים את השליטה (80%) בחברה לקבוצת ניאופרם של מיכל ודוד פורר, לפי שווי של 100 מיליון שקל.

בראשיתה עסקה חברת DPL בייצור מגבונים לחים במפעל שהקימה ביקנעם. בשנת 2003 רכשה החברה מפעל חיתולים של קיבוץ עמיר, שייצר את החיתולים למותג טפנוקים אך נקלע לקשיים ולכינוס נכסים. לאחר רכישת המפעל ייצרה החברה חיתולים ליצוא בלבד.

פריצת דרך משמעותית עשתה חברת DPL בתחילת 2012, כשהשיקה חיתולים תחת המותג "בייביסיטר", כמותג חדש ומתחרה למותגים האגיס ופמפרס ששלטו בשוק ללא עוררין. המותג הושק כווליו פור מאני עם מחיר נמוך משמעותית מהמותגים האחרים. אדיב-ברר טענה כי בייביסיטר הוא "מוצר איכותי במחיר הוגן ששבר את שוק החיתולים בישראל".

בדצמבר 2014 רשמה החברה ציון דרך נוסף כשהחלה לייצר לרשת שופרסל חיתולים תחת מותג פרטי. שוק החיתולים נאמד ב-600 מיליון שקל בשנה, וחברת DPL מחזיקה בנתח שוק של 15%.

מחזור המכירות של DPL הסתכם אשתקד ב-180 מיליון שקל. מקור 20% מהמחזור הוא ביצוא. החברה מעסיקה היום 180 עובדים, ש-120 מתוכם עובדים במפעל החברה בקיבוץ עמיר. לפי ההסכם בין הצדדים, אדיב-ברר תמשיך בשלב זה לנהל את החברה.

קבוצת ניאופרם, שנוסדה ב-1941, נמצאת כאמור בבעלות הזוג מיכל ודוד פורר. הקבוצה מפתחת, מייצרת, משווקת ומפיצה תרופות ביוטכנולוגיות ותרופות מרשם וללא מרשם, מוצרי צריכה ומזון, קוסמטיקה, מזון לתינוקות, תוספי תזונה, ציוד ומכשור רפואי ועוד.

בין המותגים המוכרים של החברה ניתן למנות את סימילאק, אדויל, ליסטרין ומוצרי הטיפוח תחת המותג ד"ר עור. לפני כשנה השיקה הקבוצה סדרת דייסות ומחיות לתינוקות תחת המותג be loved.

בנוסף, החברה עוסקת במתן מגוון שירותים בתחום הבריאות (כגון טיפול ביתי כחלופה לאשפוז) ובתחום איכות הסביבה (פעילות שיקום קרקעות מזוהמות ומי תהום).

קבוצת ניאופראם מעסיקה כ-700 עובדים, ומחזור מכירותיה השנתי עומד על מעל 1.5 מיליארד שקל. הקבוצה מוכרת את מוצריה בכ-60 מדינות, והיא בעלת מרכזי פעילות בישראל, אירופה וארצות-הברית.

מבחינת ניאופארם, רכישת DPL היא חלק מאסטרטגיית החברה להרחיב את פעילותה ולבסס הובלה בתחום מוצרי הצריכה בשוק הישראלי.

יו"ר קבוצת ניאופרם, דוד פורר, אישר בתגובה את העסקה. לדבריו, "מוצרי ומותגי חברת DPL, ובפרט מוצרי התינוקות והגיל השלישי (חיתולי "בייביסיטר" ו"נועם"), יכולות הייצור והידע הטכנולוגי, הידע בפיתוח מוצרים חדשים כולל פיתוח שווקים חדשים ומערך המכירות והלוגיסטיקה - מהווים נכסים בעלי ערך רב התואמים ומשלימים את הפעילות העסקית של ניאופרם. נשאף למנף את ניסיונה ויכולותיה של ניאופרם מוצרי צריכה במטרה להעמיק את פעילותה של DPL בתחומים הקיימים, במקביל לפיתוח מוצרים חדשים והרחבת הפעילות לתחומים ושווקים חדשים".