קרן להב 2 של גיורא עופר משקיעה 25 מ' ש' ביבואנית וואווי

הההשקעה הראשונה של הקרן, שהיקפה 230 מיליון שקל, משקפת שווי של 80 מיליון שקל לאלפא טלקום

גיורא עופר ויעל גיט ממשיכים עם פעילות המימון וההשקעות שלהם באמצעות קרן להב, וכעת משיקים את קרן להב 2, שהשלימה גיוס של 230 מיליון שקל. ההשקעה הראשונה של להב 2, בהיקף של 25 מיליון שקל, תתבצע בהקצאת מניות של חברת אלפא טלקום, יבואנית מכשירי הסלולר של וואווי (Huawei) לפי שווי חברה (אחרי הכסף) של 80 מיליון שקל.

אלפא טלקום עוסקת בסחר במכשירי וציוד סלולר, ויש לה זיכיון בלעדי בארץ לייבוא ולשיווק מוצרי תאגיד התקשורת הסיני וואווי, שמכשיר הפרימיום שלו (P8) הושק לפני חודשים ספורים. בעקבות ההשקעה, להב 2 תחזיק ב-31.5% מאלפא טלקום, וביתרה תחזיק קבוצת פל, הפועלת בתחום מוצרי החשמל והאלקטרוניקה מזה כ-40 שנה ונמצאת בבעלות משפחות המייסדים משה פיק ומרדכי לבנת.

השקעות ביותר מ-100 מיליון ש'

להב 2, בדומה לקרן הראשונה שהוקמה בתחילת 2013, תעסוק בעיקר במימון והשקעה בחברות בסדר גודל בינוני (מידל מרקט), בעלות מחזור הכנסות שנתי של עשרות עד כמה מאות מיליוני שקלים, ותבצע איתן עסקאות בטווח של 5-40 מיליון שקל. אחת ממשקיעות העוגן בקרן להב 2, היא הכשרה ביטוח של אלי אלעזרא, בהובלת יוסי אפרתי מנהל ההשקעות הראשי של הקבוצה. עוד משקיעים בולטים בקרן, הם קרן ארגוני הקניות הקיבוציים גרנות ומשקי עמק יזרעאל, ארגונים ארציים מטעם הקיבוצים, וקבוצת משקיעים פרטיים.

קרן להב הוקמה בתחילת 2013 על ידי גיורא עופר, מנכ"ל בנק דיסקונט לשעבר, ויעל גיט, סמנכ"לית מימון בקרן המנוף בראשית, אשר לפני כן כיהנה במספר תפקידי ניהול בכירים בבנק הפועלים. הקרן גייסה עם הקמתה כ-120 מיליון שקל ולטענתה התשואה השנתית של תיק ההשקעות שלה עומדת על כ-15%.

מאז הקמתה ביצעה הקרן 14 עסקאות בהיקף כולל של יותר מ-100 מיליון שקל, ובין השקעותיה ניתן למנות עסקה לרכישת 40% מחברת העוגנפלסט, העוסקת בייצור יריעות איטום לבריכות ולגגות, השקעה בחברות איזיבוב העוסקת מאנגליה במתן הלוואות לעסקים קטנים באמצעות האינטרנט, והעמדת מימון לחברת נאייקס העוסקת במערכות תשלום ללא מזומנים ובבקרה ושליטה על מכונות אוטומטיות (למזון, משקאות, כביסה, מילוי אוויר ועוד). השקעה נוספת שביצעה הקרן, בהיקף של כמה מיליוני שקלים, הייתה בחברת מיחזור האשפה וו.טי.פי (WTP) של אבנר ארזי ואמיר ברמלי, המתקשה לייצר הכנסות מאז הצטרפה לבורסה לפני יותר משנה ונמצאת במצב פיננסי מאתגר.