אובמה השיג את הרוב הדרוש לאישור הסכם הגרעין בסנאט

סנאטורית דמוקרטית נוספת הודיעה על תמיכתב בעסקה עם איראן ובכך סללה את הדרך לאישור ההסכם בקונגרס ■ הרפובליקנים לא יוכלו לעקוף את הווטו הנשיאותי גם אם ישיגו רוב בהצבעה

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

אובמה בדרך לאישור ההסכם עם איראן: ברברה מיקולסקי, סנאטורית דמוקרטית ממרילנד, הודיעה היום (ד') על תמיכתה בהסכם הגרעין עם איראן - והעניקה בכך לאובמה את מספר הקולות הדרוש לאישור העסקה בקונגרס. כעת, מתנגדי ההסכם לא יוכלו להשיג את הרוב הדרוש (67%) כדי לעקוף את הווטו של הנשיא אובמה.

אתמול הודיעו הסנאטורים בוב קייס וכריס קונס, שידועים בקו התקיף שנקטו עד כה נגד איראן, שיתמכו בהסכם בהצבעה המכריעה בקונגרס. "אני אתמוך בעסקה, כי היא מאפשרת לנו להגביל את תוכנית הגרעין של איראן ל-15 השנים הקרובות עם תמיכה מלאה של הקהילה הבינלאומית", הצהיר קונס בנאום פומבי.

קייס הדגיש כי למד את כל פרטי ההסכם, והחליט לתמוך רק על סמך ניתוח קפדני של הניסוח המשפטי: "העסקה מציבה הגבלות נוקשות על תוכנית הגרעין האיראנית, דורשת פיקוח עוצמתי ומעניקה הקלות זמניות בלבד בתמורה לצעדי הווידוא של איראן. הוא גם יהפוך את ישראל לבטוחה יותר".

עד כה 34 מחברי הסנאט, מתוכם 32 דמוקרטים ושני עצמאים, הודיעו שיתמכו בהסכם הגרעין. שני סנאטורים דמוקרטים, בוב מננדז וצ'אק שומר, הודיעו שיצביעו יחד עם הרפובליקנים. הקונגרס חייב לדון בהסכם ולהעביר החלטה בנושא עד 17 בספטמבר, והנשיא יוכל להטיל וטו על ההחלטה.

למרות הנחיתות המספרית, מתנגדי ההסכם ממשיכים בקמפיין וטוענים כי מדובר ב"הסכם ויתורים" עם פיקוח חלקי על מתקני הגרעין. "זה הסכם חלש, צריך לדרוש מתווה טוב יותר יחד עם המעצמות", טענו בכירים במפלגה הרפובליקנית.