מנכ"ל סודהסטרים: תנועת החרם BDS אנטישמית

דניאל בירנבאום: "זו תעמולה, זו פוליטיקה, זו שנאה, זו אנטישמיות. אלה כל הדברים הרעים שאנחנו לא רוצים להיות חלק מהם"

דניאל בירנבאום / צילום: איל יצהר
דניאל בירנבאום / צילום: איל יצהר

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, אומר בראיונות לכלי תקשורת בארה"ב כי תנועת החרם BDS היא אנטישמית. בירנבאום אמר את הדברים על רקע העברת מפעל החברה ממעלה אדומים לנגב על רקע קמפיין החרם של BDS, והוסיף כי המפעל במעלה אדומים ייסגר תוך כשבועיים.

בירנבאום הזכיר כי במפעל במעלה אדומים עבדו פלסטינים רבים, כך שהקמפיין של BDS הזיק לפלסטינים. בירנבאום שב ואמר כי ההחלטה לעבור לנגב לא נבעה מגורמים פוליטיים אלא משיקולים עסקיים בלבד.

לדבריו, הקמפיין של BDS גרם לנזק "שולי" לעסקי סודהסטרים: "זו תעמולה, זו פוליטיקה, זו שנאה, זו אנטישמיות. אלה כל הדברים הרעים שאנחנו לא רוצים להיות חלק מהם".

סודהסטרים עלתה לכותרות בהקשר הפוליטי בשנה שעברה על רקע פרסומת של החברה בה כיכבה סקרלט ג'והנסון, מה שגרר קמפיין נגדי של BDS נגד סודהסטרים.

סודהסטרים מוכרת את המשקאות המוגזים שלה ביותר מ-70 אלף חנויות בעולם, והיא פעילה מאוד במדינות שבהן יש ל-BDS פעילות נרחבת גם כן, כגון שבדיה. בירנבאום הדגיש כי לקמפיין של BDS יש השפעה שולית על עסקי החברה, כמו למשל רשתות עם כ-1,000 חנויות ביפן וצרפת שהחליטו להפסיק למכור את מוצרי סודהסטרים, וכן קמעונאים בשבדיה שהתנגדו למכור מוצרים שיוצרו במעלה אדומים (מעבר לקו הירוק).