עוד ועד בהיי-טק: עובדי NCR ריטליקס התאגדו בהסתדרות הכללית

ההסתדרות: השגנו חתימות על טפסי הצטרפות מלמעלה משליש מ-850 עובדי החברה הנדרשות ליציגות ■ ריטליקס נרכשה ע"י NCR לפני כשלוש שנים ב-800 מיליון דולר ופיטרה מאז מאות עובדים

בית ריטליקס / צילום: איל יצהר
בית ריטליקס / צילום: איל יצהר

עוד ועד עובדים בענף ההיי-טק: עובדי NCR ישראל (ריטליקס לשעבר) התאגדו במסגרת ההסתדרות הכללית לאחר שהשיגו חתימות על טפסי הצטרפות מלמעלה משליש מ-850 עובדי החברה הנדרשות ליציגות. ההסתדרות הודיעה למנהל אתר NCR ישראל גיא פרי, כי היא רואה את עצמה הארגון היציג של העובדים.

מוועד הפעולה של עובדי החברה נמסר: "לאחר גל הצמצומים האחרון, יש חששות רבים בקרב העובדים הנוגעים לעתיד החברה בארץ. עתידנו ועתיד החברה חשובים לנו ואנו רואים במהלך זה צעד חיוני שלא רק יבטיח את זכויות העובדים אלא יחזיר לחברה את היציבות הנדרשת להמשך הצלחתה".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי: "אני שמח שעובדי NCR ריטליקס סירבו להישאר אדישים לגורלם, והצטרפו לאלפי עובדי היי-טק שכבר מאוגדים בהסתדרות. על ההנהלה לכבד את רצון העובדים, להכיר בהתאגדות כחוק ולפתוח במו"מ על מנת לעגן את ההסכמות בין הצדדים בהסכם קיבוצי".

NCR היא ספקית גלובלית מובילה של פתרונות ושירותים לרשתות שיווק קמעונאיות בעלות היקפי פעילות גבוהים. החברה מתמחה בתוכנה מתקדמת לקופות מבוססות מחשב, המאפשרת אינטגרציה עם יישומי ניהול שרשרת האספקה. ריטליקס נרכשה ע"י NCR לפני כשלוש שנים בעסקה ששוויה 800 מיליון דולר.

החברה, שהעסיקה למעלה מ-1,200 עובדים בתקופת השיא, פיטרה מאז 2014 מאות עובדים על רקע אובדן לקוח גדול וצניחה בהכנסותיה. כיום, NCR ישראל מעסיקה כ-850 עובדים כאמור.