הפריסה הושלמה: צפו במיקומי כל המצלמות בנתיבי איילון

משרד התחבורה השלים את הצבתן של 9 המצלמות בנתיבי איילון צפון שיאכפו בשלב ראשון נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) ■ למצלמה העשירית פשוט לא נשאר מקום ■ המצלמות יחלו לפעול אחרי החגים

מצלמות נת"צ / צילום: מהוידאו
מצלמות נת"צ / צילום: מהוידאו

משרד התחבורה השלים את הצבתן של המצלמות בנתיבי איילון שיאכפו בשלב ראשון נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית (נת"צ). לאחר שהמצלמה הראשונה הוצבה ב-18 באוגוסט סמוך למחלף חולות, עוד 8 מצלמות הוצבו בנתיבי איילון צפון לאורך השבועיים האחרונים. משרד התחבורה הבטיח כי יוצבו 10 מצלמות לאורך כ-10 ק"מ, אך נראה כי הוא יסתפק ב-9 - פשוט כי לא נשאר מקום להציב את המצלמה העשירית.

המצלמות עדיין לא פעילות, ולפי הערכות הן יהפכו מבצעיות אחרי החגים. משרד התחבורה מסר כי המצלמות לא יאכפו מהירות, אלא רק נסיעה בנתיבי תח"צ. המשרד לביטחון פנים מסר ל"גלובס" לפני כחודשיים שמצלמות הנת"צ החדשות יותאמו גם לאכיפת מהירות בשעות שבהן מותרת נסיעה לתחבורה פרטית בנת"צ.

 

10 עמדות המצלמה הוצבו על גשרים שמעל הכביש והן יחוברו למרכז שליטה ובקרה של המשטרה, שיפענח את הצילומים וישלח מיידית דוח לכל נהג רכב לא מורשה שיסע בנת"צ.

על פי הנהלים, חל איסור על כלי רכב פרטיים, לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית שבנתיבי איילון בין השעות 06:30 עד 10:00 בבוקר. בשעות אלה, תתאפשר נסיעה לאוטובוסים ולמוניות בלבד.

יצוין כי הקנס על נסיעה בנת"צ בשעות שבהן מותרת התנועה לתחבורה ציבורית עומד כיום על 250 שקל, אולם על-פי תיקון שמעביר כיום משרד התחבורה בוועדת הכלכלה, יועלה הקנס ל-750 שקל. כמו כן, פועל המשרד לאפשר לעיריות שבתחומן מוצבות המצלמות לגבות ישירות את הקנסות לקופתן.

צפו במיקומי המצלמות...