לוח שנה דיגיטלי: כך אפשר לתכנן שנה ב-10 דקות

בלופה וב-mobipic מבית וואלה, מציעים השנה שירות חדש - עיצוב לוח שנה באמצעות אפליקציה בסמארטפון ■ התהליך לוקח 10 דקות, והתוצאה מקסימה

לופה: עיצוב מזמין

ממשק: אפליקציית "לופה לוח שנה" מיועדת רק להכנת לוחות שנה, בניגוד לאפליקציה אחרת של החברה המאפשרת הכנת אלבומי תמונות ישירות מהסמארטפון. האפליקציה נפתחת בעמוד בחירה לגודל לוח השנה הנבחר: A3 או A4. בכל לוח קיימים 13 חודשים. לופה מציעה בחירה בין 8 תבניות שונות ללוח. העיצוב נשאר זהה בכל העמודים.

בחלק מהתבניות התמונה תופסת את כל החלק העליון של העמוד ובחלקים אחרים היא קטנה יותר, כך שיש מקום לתוספות שונות קבועות מראש, כמו נקודות צבעוניות או מסגרות. בשלב הבא, ניתן לקבוע את החודש בו יתחיל לוח השנה ואם מעוניינים בתאריכים עבריים והצגת שעות כניסת חג ושבתות.

בחירת התמונות פשוטה: האפליקציה ניגשת לאלבום התמונות בסמארטפון. לחיצה על תמונה מסוימת בוחרת בה וגם מסמנת לאיזה חודש היא תיועד. האפליקציה לא מאפשרת בחירה בתמונות באיכות נמוכה. לאחר מכן ניתן לסובב את התמונה ולבחור באיזה בחלק להתמקד. חלק נוסף ולא פחות חשוב הוא הוספת אירועים אישיים.

לוח שנה בגודל A3 מאפשר הוספת תמונה לתאריך יום הולדת, כולל כיתוב מתאים. הדבר מעשיר מאוד את לוח השנה. כאשר בוחרים לוח בגודל A4, ניתן להוסיף טקסט ללא תמונה. בסוף התהליך הזה, לופה מציגה את המראה הסופי של הפרויקט ומאפשרת הזמנה.

הדפסה: כאמור, לוח השנה מגיע בשני גדלים, כאשר העמודים מוחזקים באמצעות ספירלה, כולל מתלה קטן לתלייה על הקיר. הכריכה עצמה כוללת תצוגה של כל התמונות בלוח. ההדפסה עצמה איכותית מאוד עם נייר מבריק שמעשיר את הצבעים.

בשורה התחתונה: המחירים של לופה יקרים יותר מאלו של mobipic, אולם איכות ההדפסה גבוהה מאוד והאפליקציה מעט מוצלחת יותר.

מחירים: 70 שקל ללוח בגודל A3; 60 שקל ללוח בגודל A4.

mobipic - מגוון גדלים

ממשק: האפליקציה של mobipic דורשת מעט ליטוש בעיצוב ולכן פחות מזמינה לעומת זו של לופה. ניתן לבחור את מועד התחלת לוח השנה, צבע התאריכון, הצגת תאריכים וחגים עבריים וגם הצגת פרשת השבוע וזמני כניסת שבת.

השלב הבא הוא בחירת תבנית ללוח עצמו. ניתן לבחור רק בין 4 תבניות, למשל לבבות או עיגולים עם פרחים. היתרון לעומת לופה הוא שכל עמוד מקבל צבע אחר עם עיצוב מעט שונה של אותה תבנית, מה שיוצר יותר גיוון. פחות נחמד, שאי אפשר לשחק עם מיקום התמונה וגם אי אפשר להכניס תאריכים אישיים. בכל אופן, התהליך לוקח דקות בודדות ומאפשר לסיים הכנת לוח שנה במספר דקות.

הדפסה: תוצאות ההדפסה היו מוצלחות בכל הגדלים שהודפסו. הדפסה בגודל B2 אולי לא תתאים לכל אחד, כאשר התוצאה שלה מיוחדת מאוד ומזכירה פוסטר ענק.

גם כאן, כל הדפסות לוחות השנה כוללות ספירלה ומתלה קטן.

בשורה התחתונה: mobipic מציעה למשתמש הדפסת הלוח שנה בגדלים רבים יותר והמחירים גם אטרקטיביים. לעומת זאת, האפליקציה של לופה עשירה יותר בתכונות. אם המחיר הוא הגורם החשוב ביותר ברכישה, אז הפתרון של mobipic עדיף.

מחירים: 20 שקל לגודל A5; 35 לגודל A4; 50 שקל ל-A3; 65 לגודל B2. לוח שנה שולחני ב-30 שקל.