בכירה בדיסני על מכרז ערוצי הילדים של הוט: "לא מתאים"

מנכ"לית ערוצי דיסני באירופה מאשרת כי ענקית התקשורת הבינלאומית לא ניגשה למכרז של הוט ■ שורה של ערוצי ילדים חדשים הגישו הצעות לחברת הכבלים

הלן אטזי, סגנית נשיא ומנכ"לית ערוצי דיסני לאירופה, המזרח התיכון ואפריקה, מאשרת היום (ד') ל"גלובס" כי ענקית התקשורת הבינלאומית בחרה לא לשתף פעולה עם חברת הכבלים הוט במכרז ערוצי הילדים שערכה.

בריאיון שהעניקה ל"גלובס" בעת ביקורה בישראל בימים אלה מתחה אטזי ביקורת מרומזת על המהלך: "אולי מכרז כזה מתאים לגופים חדשים שעדיין לא עבדו עם הכבלים, אבל לנו זה לא מתאים".

אטזי, שדיסני ישראל, המפעילה בארץ את הערוצים דיסני ודיסני ג'וניור, נמצאת תחת אחריותה, הוסיפה: "יש לנו מערכת יחסים ארוכה עם הוט, ומנהל הערוצים בישראל, גיא קרני, עובד איתם מאוד קרוב וצמוד. הם אפילו מקבלים את הליין-אפים שלנו מראש, כך שהם יודעים בדיוק מה משודר ואיך הערוצים נראים. לכן לא ראינו צורך לקחת חלק בהליך".

חברת הכבלים הוט יצאה באחרונה בהליך מכרזי, שבמסגרתו ביקשה משוק ההפקה להציע הצעות לערוצי ילדים.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בעוד ערוצים מוכרים כמו ניקלודיאון וזום ניגשו למכרז, ולצדם התקבלו הצעות חדשות של ערוצים מבית היוצר של ADD וסלוצקי אפיקי תקשורת, הרי דיסני וכמוה גם ערוץ הילדים מבית RGE בחרו לא לשתף פעולה ולא הגישו הצעות במכרז.

בריאיון המלא עם אטזי, שיפורסם בימים הקרובים ב"גלובס", נשאלה הבכירה גם על התחרות שבה ערוץ דיסני נתקל בישראל, לדוגמה מצד זום - ערוץ טרי יחסית ללא מורשת ומותג עולמי מבוסס כמו דיסני, אשר הצליח בזמן קצר לספק להיט כמו "סופר סטרייקה".

"זה קורה", אמרה אטזי. "סדרה אחת יכולה להיות מאוד מצליחה, אבל אנחנו לא מסתכלים על הטווח הקצר. יש תוכנית אחת, ומה יהיה על התוכנית השנייה? יכול להיות להיט טרנדי, אבל קשה להיות רלוונטי לאורך זמן. אנחנו חושבים ללא הרף על סדרות ועל ההמשך שלהן. כבר ראינו סדרות מאוד אופנתיות שמתרסקות".

בהוט לא הגיבו לדברים.