האו"ם אישר להניף את דגל פלסטין בשורת הדגלים במטה במנהטן

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בנאומו האחרון בארגון: הנפת הדגל - "פוטו-אופ" ■ העצרת הכללית אישרה ברוב גדול הצעת החלטה לכלול את הדגל הפסלטיני בשורת דגלי המדינות החברות - אע"פ שהרשות הפלסטינית אינה מדינה

דגל פלסטין / צלם: רויטרס
דגל פלסטין / צלם: רויטרס

ברוב גדול אישרה אמש (ה') העצרת הכללית של האו"ם הצעת החלטה שמתירה לפלסטינים (וגם לוותיקן) להניף את דגליהם בשדירת הדגלים במטה הארגון במנהטן. מדובר בצעד סמלי אך לא נעדר חשיבות מפני שכל הדגלים המונפים במטה האו"ם הם דגלי מדינות והרשות הפלסטינית אינה מדינה.

119 מדינות הצביעו בעד הצעת ההחלטה, ובכללן צרפת, איטליה, שוודיה ופולין. 45 נמנעו, ובהן גרמניה, בריטניה והמדינו הבלטיות. רק ישראל, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וכמה מדינות-איים באוקיינוס השקט הצביעו נגד.

בנאומו האחרון באו"ם, אמר שגריר ישראל בארגון, רון פרושאור, כי הנפת הדגל הפלסטיני היא צעד שלא יקדם את הסיכויים לשלום. במקום להניף את דגל פלסטין, מדוע שהאו"ם לא יניף "דגל לבן" כדי לסמל את כניעתו והקרבת העקרונות שלו? - שאל השגריר, המסיים ארבע שנות כהונה בארגון.

"ההיסטוריה מוכיחה לנו, שמו"מ עשוי להניב פירות, ששלום אפשרי ושניתן ליצור מציאות חדשה לעמי האזור", אמר פרושאור. "אני מצפה ליום שבו נראה תצלום של ראש ממשלת ישראל ושל מנהיג פלסטיני ניצבים זה בצד זה ומניפים את דגלי שני עמיהם, שחיים בשלום. זו תהיה תמונה שכדאי לצלם".

"בארבע שנותיי כשגריר ראיתי צביעות, דו-פרצופיות גם סטנדרטים כפולים ומשולשים - אחד לדמוקרטיות, אחד לדיקטטורות ואחד שתוכנן במיוחד לישראל", הוא הוסיף. "... חשבתי שראיתי הכל, אך אני חייב להודות שהפעם הצליחו הפלסטינים להעלות את הציניות לרמה חדשה. מטרת ההחלטה הזו היא פוטו-אופ. הפלסטינים רוצים לקבץ יחדיו מכובדים מקצווי תבל ואת התקשורת כדי להראות כיצד אבו מאזן מניף את הדגל. הם רוצים לנצל את יוקרת או"ם כרקע לקמפיין ההונאה שלהם".

"במקום לשתף פעולה עם הפלסטינים, הקהילה הבינלאומית חייבת להבהיר להם שהדרך היחידה להקים מדינה מצריכה מו"מ ישיר", אמר פרושאור. "כל עוד הפלסטינים מאמינים שהם יכולים להשיג את מטרותיהם הפוליטיות בלי לעשות ויתורים הם יוסיפו להימנע מקבלת החלטות קשות שנחוצות להשגת שלום".

השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, אמר שהחלטת העצרת היא "החלטה היסטורית. צעד נוסף לקראת הגשמת ההבטחה לעצמאות שניתה לעם הפלסטינים לפני כמעט 70 שנה".