מנהל קרן גידור: זאת הבעיה המפחידה ביותר של סין

קייל באס טוען כי משקיעים רבים מתמקדים בשוק המניות הסיני, בעוד שהבעיה האמיתית של סין היא בסקטור הבנקאות ■ לטענתו, נכסי הבנקים בסין זינקו ב-400% מ-2007 לרמה של 31 טריליון דולר, וההתרחבות המהירה הזו עלולה להוביל להפסדים

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בעוד רבים מתמקדים בשוק המניות הסיני, הבעיה האמיתית של סין עלולה להיות במערכת הבנקאות שלה, כך טוען קייל באס, מייסד ומנהל קרן הגידור Hayman Capital Management. לדבריו, הבנקים הסינים עלולים לספוג הפסדים כבדים שישפיעו על הכלכלה כולה.

"אלה שמתמקדים בשאלה האם שוק המניות הסיני עלה או ירד אינם שמים לב, לדעתי, לבעיה האמיתית", אמר באס בראיון ל-CNBC. "הבעיה האמיתית היא היא ההלוואות במערכת הבנקאית", לדבריו.

מנהל קרן הגידור טוען כי הנכסים של הבנקים הסינים זינקו ב-400% מאז 2007 ועומדים כעת על כ-31 טריליון דולר, לעומת תמ"ג בהיקף של 10 טריליון דולר.

לדברי באס, ההתרחבות המהירה של סקטור הבנקאות בסין תוביל במהרה להפסדים. "הדבר המפחיד בכך זה שהפסד של 'רק' 10% בנכסי הבנקים הוא בהיקף של 3 טריליון דולר". לדבריו, הפסדים בהיקף שכזה יחייבו את סין לעשות שימוש ברזרבות המט"ח שלה ולמכור אג"ח במטרה לתמוך במערכת הבנקאות. הוא טען בנוסף כי בעיות דומות קיימות בכל השווקים המתפתחים ולכן קרן הגידור שהוא מנהל עוקבת מקרוב אחר שווקים אלה.